• MrsNash

Småbarnsföräldrar i Halmstad, del 15

Här pratar vi vidare och försöker få till lite lekdejter då och då!

• Svar på tråden Småbarnsföräldrar i Halmstad, del 15
  • MrsNash
    Akrobaten skrev 2009-12-29 16:43:19 följande:
    Här hemma spelas det playstation för fulla muggar så T är fullt sysselsatt än så länge men sprallet finns nog där nånstans. Han ska ju inte tillbaka till dagis förrän 11/1 så det kommer nog bli lite rastlöst om vi inte hittar på nåt...Själv längtar jag till april, känner mig som en dräktig ko redan...herregud hur ska detta sluta. I jämförande med T ser jag ut som i v 30 och är i v 23! Kan man somna i 4 månader?Annars är allt bra, ska fira nyår med kära vänner och tänkte faktiskt unna mig en smutt champagne !Gott nytt alla!
    Känner igen det där med dräktig ko.....

Jag ska oxå smutta lite skumpa imorgon tänkte jag! Kommer fira nyår hemma hos Milson, "som vanligt", det har vi gjort sen våra barn föddes!

Gott nytt år på er alla! Hörs på andra sidan året då!
  • Baboon

Gott nytt år. Vi var också hos Milson på ett jätte trevligt nyårsfirande, promenerade hem i kylan, det var lite kallt om kinderna men skönt att röra på sig efter all god mat man ätit.

Vi har haft magsjuka i jul, båda barnen blev drabbade. Så det har inte varit så mycket sömn och rätt trötta barn. Usch inte alls kul men nu är de friska igen.

• Palomis

Hej alla!
    Känns som man hamnat lite i dvala nu, går bara och släpar benen efter sig och väntar på våren. Börjar allvarligt misstänka vitaminbrist, kommer inte ihåg när jag var så här trött senast . Jag orkar ju inte ens skala en apelsin så det blir svårt att få i sig vitaminer också . Hoppas det är bra med er andra!

Är det förresten någon som skulle vilja låna en katt i två veckor i mars? Han är en riktig kelgris, kastrerad och problemfri. Jag vet fasiken inte vart jag ska göra av kattskrället när vi åker på semester...

• MrsNash

Palomis - ska du inte ta dig till en läkare och kolla lite värden och så? Kanske har järnbrist?
    Mathias är allergisk därav att vi inte har någon egen katt, men om det handlar om at åka och mata och tömma låda så kan jag ställa upp!!!! Inga problem. Älskar katter men kan ju inte ha någon då av förståeliga skäl, men har alltid haft katt när jag växte upp!

Idag blir lilleman ( nej han har fortfarandei nte fått nått namn) en månad! så fort tiden går alltså. huvva, vid denna tid var jag uppe på galgberget och gick min promenad så det skulle börja hända lite grejer.....

Ska förresten ha nytt Meandi party i februari, den 18e. Komme rinte ihåg tiden men flaggar för partyt iaf så ni alla vet, alla är självklart välkomna!

• Palomis

MrsNash: Har fixat kattvakt idag, men tack ändå! När vi varit iväg en helg eller så har grannen kollat till honom, matat och kelat lite men efter två veckor tror jag att han skulle dö av kelbrist om han inte har en familj att kramas med på kvällen . Igår kväll hade vi en del att fixa hemma och det blev ingen tid alls i tv-soffan, dessutom gick vi och la oss tidigt. Det var inte populärt hos Eskil som inte får vara i sovrummet, han satt ute i vardagsrummet och jamade argt... Nu har jag bestämt med hon som jag fick honom av att han kan vara där när vi är borta, känns sååå skönt att ha det ordnat.

Tänk att bebis redan är en månad , vad fort tiden går! Det lustiga är ju att de barn som är årsgamla med honom börjar fylla ett nu . Så tänker jag med Elvira ibland när jag ser barn i HP som fyller tre nu i januari "jaha, de jättestora barnen ska hon börja skolan med sen...". Som tur är har de ju växt ikapp varandra lite mer då .

• Akrobaten
    MrsNash skrev 2010-01-11 11:16:38 följande:
    Palomis - ska du inte ta dig till en läkare och kolla lite värden och så? Kanske har järnbrist? Mathias är allergisk därav att vi inte har någon egen katt, men om det handlar om at åka och mata och tömma låda så kan jag ställa upp!!!! Inga problem. Älskar katter men kan ju inte ha någon då av förståeliga skäl, men har alltid haft katt när jag växte upp!Idag blir lilleman ( nej han har fortfarandei nte fått nått namn) en månad! så fort tiden går alltså. huvva, vid denna tid var jag uppe på galgberget och gick min promenad så det skulle börja hända lite grejer.....Ska förresten ha nytt Meandi party i februari, den 18e. Komme rinte ihåg tiden men flaggar för partyt iaf så ni alla vet, alla är självklart välkomna!
    Ska själv ha veckan innan men kommer gärna, jag vill gärna snusa på den lille killen .
    `´`´~ Theodor 060722 ~`´`´ Syskon med BF 100430
  • sydney

Jag är också trött och seg efter alla helger, men det är bara att överleva första hela jobbveckan.

Palomis: skönt att det löste sig med kattvakt. Var ska ni på semester? Vi ska också iväg en vecka i mars, till Sälen (Kläppen). Vi var i Vallåsen i fredags och Ebba fick prova på att åka slalom för första gången. det gick bättre än jag hade förväntat mig. Nu åkte hon inte lift utan vi drog upp henne med en stav i barnbacken och hon åkte störtlopp ner och jag sprang efter.

Mycket Me & I partyn i tråden. Jag ska också ha, den 24 februari om någon har lust att komma.

• Palomis

Sydney: Vi ska till Thailand på vanlig sol och bad semester, med det här vädret längtar jag verkligen. Paloma pratar mycket om Thailand också, att hon ska bada i poolen . Roligt att Ebba fick åka lite skidor! Ska hon gå skidskola i Sälen? Vi har pratat om skidsemester nästa vinter när Elvira är lite större, vi får se.

• sydney

Palomis: Oh, Thailand, nu blir jag avis. Dit vill jag också åka nån gång, kanske nästa år... eller nåt.
    Vi hade inte tänkt att Ebba ska gå skidskola men jag har börjat fundera på om hon inte ska gå det ändå. Mannen tror att det blir svårt att lämna henne själv där, för vi får ju inte vara med, får se. Vi ska testa en gång till i vallåsen och går det lika bra som sist så anmäler jag henne. Tror det är kul för henne med skidlekis, det är bara 1 h 15 min varje dag, det borde gå ok.

usch vilken natt jag har haft. jag är hemma själv för P åkte till Kina igår (igen).
    Mitt i natten så vaknar jag av något som låter som ett billarm, tittar ut efter en stund eftersom det inte slutar och då visar det sig att det är en av våra bilar som står och tjuter och blinkar. Tror inte att vi har larm och detta har aldrig hänt tidigare. Fick tyst på det, men kunde sen inte somna om på länge, drömde sedan mardrömmar om inbrott. Ebba vaknade så klart också och sov hos mig, eller rättare sagt på mig. Jag är ganska så slut idag känner jag.

• Palomis

Sydney: Usch, att sånt alltid händer när man är själv hemma! Allt som händer på natten får så stora proportioner också. Jag har alltid barnen i sängen när A är bortrest, känner mig tryggare då på nåt sätt. Och när både barnen och A varit borta nån gång så har jag haft min vaktkatt i sovrummet .

Tycker absolut att ni ska prova skidskola, men jag förstår bekymret med att hon inte kommer att vilja vara själv, Paloma är likadan.

Svar på tråden Småbarnsföräldrar i Halmstad, del 15