• Issa79

Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?

Anonym skrev 2009-11-24 21:19:50 följande:
    Nej jag vet det men behöver en liten snabb-fix, ska ta tag i resten sedan. Har inte jättemycket att gå ner, c:a 7 kg.
    varför behöver du en snabbfix? Bättre o göra det ordentligt från början. Nyttig mat var 3e timme o motion går hyfsat snabbt ändå.
  • Issa79
    Anonym skrev 2009-11-24 21:38:46 följande:
    Jag har en grej jag ska på där jag vill vara så smal jag hinner bli. Och det går verkligen inte snabbt nu. Skulle jag äta så ofta som var tredje timme skulle det nog gå ännu sämre. Är rädd att äta för mycket.
    Äter du var 3e timme så ökar du kroppens förbränning eftersom den "vet" att mer näring kommer. Slutar du äta eller drar ner för mkt så kommer kroppen ställa in sig på svält o hålla hårdare i fettet. Du behöver inte äta massor men ex ett äpple o keso eller tonfisk. Frukost mellanmål middag mellanmål kvällsmat typ... Det ökar förbränning.
  • Issa79
    Anonym skrev 2009-11-24 22:05:40 följande:
    Men är inte det en myt att kroppen ställer in sig på svält? Gör man av med mer kalorier än man får i sig ska man väl gå ner i vilket fall?
    Du behöver ju inte äta kaloririk mat som mellanmål. Det räcker m ex lite keso o en frukt eller en morot lr så. Rårivna äpplen e supergott.

näe det är inte en myt. Kroppen är intelligent o håller hårt i fettet. Det är energi som behövs om den inte får tillgång till mat. Kolla Linda Fodors blogg. Hon har många riktigt bra tips.

metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp
  • Issa79
    Anonym skrev 2009-11-24 22:15:59 följande:
    Ja någon morot eller så kan ju funka, ska testa något mellanmål. Fast det känns svårt att hinna få in på förmiddagen. Tack för länken, ska kolla där.
    Supersmidigt är att ha en påse skivade morötter i väskan. Då får man i sig ngt även om man har dåligt m tid.

Lycka till!
Svar på tråden Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?