Inlägg från: Anonym (Aniara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aniara)

Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?

Julina skrev 2009-11-24 23:24:07 följande:
    kolhydrater = hjärnans enda bränsle, får vi inte i oss det tillverkar kroppen ketoner som gör att kroppen blir sur, alltså lägre pH Lägre pH = kan leda till DÖDEN!! Kolhydrater binder 4 ggr med vätska än fett och proteiner Mindre/inga kolhydrater = man går ner i vikt vilket i huvudsakligen inte bara är fettmassa UTAN VÄTSKA Mitt tips: ät lagom och rätt slags kolhydrater regelbundet. Undvik mättat fett och gör av med den energin ni stoppar i er Träning = starkare skelett, leder och muskler. Mindre risk att drabbas av sjukdomar, gladare hjärta, frisättning av dopamin = gladare och piggare humör Lycka till!
    Ja, därför måste du ju äta fett om du inte äter så mycket kolhydrater, annars dör du.

Äter du enbart protein drabbas du av proteinförgiftning -och dör...

Själv dumpade jag 10kg på 2 månader för över 1 år sedan genom att skippa kolhydraterna. Och jag lever fortfarande
  • Anonym (Aniara)

Bridget Jones skrev 2009-11-25 11:53:04 följande:

det har jag också läst o hört ifrån en dietist o det är för att kroppen o främst hjärnan behöver kolhydrater för att fungera.
    Skulle vara intressant att ta del av den studien. Jag är nyfiken på under hur lång tid och i vilken ände av studien de mådde som sämst.
Svar på tråden Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?