• Anonym

Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?

Hanna36 skrev 2009-11-24 22:47:43 följande:
    Första gången tappade jag 6 kg  och -10 cm i midjan på 14 dagar.'Andra gången gick jag ner 12 kg på 4-5 veckor ca.
    Wow, det lät ju bra. Får kolla upp det.
  • Anonym
    Hanna36 skrev 2009-11-24 22:59:44 följande:
    Ja, gör det! God mat, och man får äta sig mätt! =)
    Det låter bra, för tillfället är jag småhungrig för det mesta, inte kul.
  • Anonym
    Hanna36 skrev 2009-11-24 22:59:44 följande:
    Ja, gör det! God mat, och man får äta sig mätt! =)
    Jag kan omöjligt äta mig mätt på GI. Fruktansvärt hungrig är man ju och helt slut i huvudet. Kunde varken träna eller tänka på GI
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-24 23:20:28 följande:
    Jag kan omöjligt äta mig mätt på GI. Fruktansvärt hungrig är man ju och helt slut i huvudet. Kunde varken träna eller tänka på GI
    Aj då, det kanske varierar från person till person då. Ska kolla upp det och se om det kan vara något för mig.
  • Anonym
    Julina skrev 2009-11-24 23:24:07 följande:
    kolhydrater = hjärnans enda bränsle, får vi inte i oss det tillverkar kroppen ketoner som gör att kroppen blir sur, alltså lägre pHLägre pH = kan leda till DÖDEN!!Kolhydrater binder 4 ggr med vätska än fett och proteinerMindre/inga kolhydrater = man går ner i vikt vilket i huvudsakligen inte bara är fettmassa UTAN VÄTSKAMitt tips: ät lagom och rätt slags kolhydrater regelbundet. Undvik mättat fett och gör av med den energin ni stoppar i erTräning = starkare skelett, leder och muskler. Mindre risk att drabbas av sjukdomar, gladare hjärta, frisättning av dopamin = gladare och piggare humörLycka till!
    Det låter som du vet vad du pratar om. Men om man bara drar ner på kolhydraterna, är det lugnt då? Vill ju helst gå ner i fett och inte annat. Men jag har kört cambridge förut och då hamnar man ju i något som heter ketos, är det farligt då?
  • Anonym
    Hanna36 skrev 2009-11-24 23:32:31 följande:
    Jag tränar ganska hårt och mår toppen.. det är olika från person till person då kanske?
    Ja jag tror det är väldigt individuellt. Säger som Julina. Hjärnan behöver kolhydrater och jag pallar inte att vara utan. Att dra ner lite funkar, men jag behöver mina kolhydrater. Långsamma kolhydrater ger både min kropp och hjärna energi att orka träna och ta hand om mig.
  • Anonym

Nej, man gjorde ett test mellan dem som åt GI och dem som åt högt fettintag såsom LCHF.
    Båda grupperna gick ner lika mycket i vikt, men de som gav upp kolhydraterna mådde sämre. Detta trodde man berodde på att det är svårare för kroppen att ge upp kolhydrater än fett.

Men det kanske var det du försökte säga

Puls skrev 2009-11-25 11:44:22 följande:
    Det har gjorts en test på det där som kanske kan vara intressant. Man har låtit två grupper gå på "diet", den ena gruppen fick äta kost med lågt fettintag den andra åt en kost som var Gi. Efter 6 månader kollade man upp grupperna och det visade sig att dom hade gått ner lika mycket i vikt. Men att den gruppen som åt fettsnålt mådde betydligt bättre än vad Gi-gruppen gjorde, både fysiskt och psykiskt. Sen vad man vill dra för slutsatser ur det är upp till var och en, men jag tycker det var lite intressant.
  • Anonym
    Hanna36 skrev 2009-11-25 09:18:10 följande:
    Men Rivstarten som är den första fasen då man inte äter några kolhydrater får man bara hålla på med i 6 veckor, sen ökar man ju på intaget igen. Så när man äter enl GI betyder inte det att man ALLTID är utan kolhydrater!
    Naturligtvis inte, men 6 veckor är en lång tid när man mår dåligt. Nu har jag gått ner 45 kilo på annat sätt. GI är inget för mig helt enkelt.
  • Anonym

Jag personligen tror inte att de här extrema dieterna är så bra utan att man ska ha sunt förnuft och äta allsidigt, typ tallriksmodellen tror jag på. Dieter där man inte ska äta frukt och grönt som faktiskt är nyttïgt tycker jag låter vansinnigt.

• Anonym
    Hanna36 skrev 2009-11-25 22:36:22 följande:
    Alltså 6 veckor är max, men minst måste man hålla på 2 veckor. det är ju inte så lång tid?
    Jag har gått ner mina kilon nu, så det är inte aktuellt för mig. Jag försökte ett par veckor med GI när jag höll på och varje dag var en plåga så för mig är två veckor på GI en evighet. Jag tror att gamla tallriksmodellen, att äta allt med med måtta och att röra sig är det bästa. Naturligtvis går man ner med GI. Man går även ner om man bara äter några godisar om dagen. Frågan är hur nyttigt det är.
  • Anonym

Extravagansa.... funkade jättebra för mig, och sedan får man också lära sig hur man ska äta för att inte gå upp i vikt igen.

• Anonym

Viktväktarna. Gått ner 18 kilo på ca 4 månader och har ca 14 kilo kvar till mål.
    Äter allt men med måtta.. Motionerar med spinning 1-2 ggr/vecka och promenader när jag har tid. Jag skippar deras möten men är med på internet.

Om man vill gå ner i vikt och behålla vikten får man göra sig bredd på att ändra saker i sin vardag. Jag tror inte på pulverdieter och andra snabba lösningar. Då går man tillbaka till sina gamla vanor (som gjort att man gått upp i vikt tidigare) när man är klar.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-27 10:15:09 följande:
    Viktväktarna. Gått ner 18 kilo på ca 4 månader och har ca 14 kilo kvar till mål.Äter allt men med måtta.. Motionerar med spinning 1-2 ggr/vecka och promenader när jag har tid. Jag skippar deras möten men är med på internet.Om man vill gå ner i vikt och behålla vikten får man göra sig bredd på att ändra saker i sin vardag. Jag tror inte på pulverdieter och andra snabba lösningar. Då går man tillbaka till sina gamla vanor (som gjort att man gått upp i vikt tidigare) när man är klar.
    Fast vadå tror inte på pulverdieter? Allt beror ju på vad man gör EFTER kuren. Jag gick ner 30 kilo med Cambridge för fem år sedan och jag väger fortfarande samma som när jag slutade. Samma för min man. Han gick ner drygt 35 kilo och har tom gått ner ett par kilo till sedan vi slutat. Självklart måste man ju lägga om sina vanor. Det måste man efter alla dieter. Att man går upp igen på just pulver är fördomar. Faktum är att de flesta som går ner MYCKET i vikt faktiskt lägger på sig igen, oavsett diet.
Svar på tråden Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?