• Sofus

Fotobok som pekbok?

Hejsan alla!

Jag skulle vilja göra en fotobok som är som en pekbok, dvs en som tål hårda tag och lite tuggande (den ska skickas till vårt adoptivbarn som är ett år så hxn kan vänja sig vid hur vi ser ut), någon som har något tips? Jag kunde inte hitta något när jag googlade.
    Vi har funderat lite på om man kunde laminera foton och sätta ihop med ringar eller något men är rädd att barne skär sig i munnen när hxn tuggade på laminerade sidor.

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Fotobok som pekbok?
  • Sofus

Jo, kanske. Eller så skulle man kunna maila alla fotoföretagen och fråga. Jag tror inte bara adoptivföräldrar skulle vara intresserade av sådana pekböcker, visst vore det kul även till befintliga, biologiska barn alltså?

• Sofus
    inze skrev 2009-11-25 09:37:12 följande:
    Kan ni inte laminera och sedan knyta (t o m sy) ihop med tygband. Då blir det ju inget vasst.Ett annat alternativ som vi hade när barnen var små var ett litet vadderat fotoalbum (10x15) med plastfickor.
    Hm, jag tänkte att det är vasst mot lilla gommen med laminatbladen men jag kanske är helt överbeskyddande och hysterisk när jag tänker så?

Hur hittar man sådana där vadderade fotoalbum? Är de "barnsäkra"?
  • Sofus
    Mumu skrev 2009-11-25 10:17:43 följande:
    Om man ska sätta ihop laminerade blad så är det bra med en spiralbindare, men det kanske man inte går och köper bara för en gång så där.
    Jag kan nog låna en sådan men undrar om inte barnet kan riva sig på spiralen?
Svar på tråden Fotobok som pekbok?