• fru tok

När ägglossning efter pergotime?

Hej

Jag har nu idag tagit sista tabletten i min första pergotimekur och jag är på dag 8 i min cykel. Nu undrar jag när ni fick ÄL?
    Min läkare har sagt att den borde komma på ungefär dag 16-17 men när jag läser om medicinen så står det att ÄL kan komma 4 till 10 dagar efter avslutad kur. Det innefattar ju även de dagar min läkare sagt men det är ju en väldig skillnad om jag får ÄL redan på söndag och inte på torsdag...
    Måste nog köpa mej ÄL-test hur som helst men är ganska nyfiken på hur många som fått tidig ÄL! Ni vet, räkna ut sannolikheten liksom....

Kram

• Svar på tråden När ägglossning efter pergotime?
  • smulan9

Hej
    Jag har oxå precis tagit min första kur o va inne på vul igår för att se om jag hade någon äggblåsa o det hade jag....så då räknar de med att jag ska ha ägglossning i morgon....alltså dag 14......
    Men fick inte du inbokat något nytt besök för aqtt kolla detta första gången?

LYCKA TILL!

• fru tok

Nä inget besök :( Jag ska däremot ta blodprov runt dag 22-26 för att kolla om jag haft ÄL...

• Agoo

På mitt behaldningschema står det att om ÄL inträffar sker det på någon av cykeldagarna 13-19 oftast cykeldag 14-15.

Mitt vul visade att jag inte hade svarat på behandlingen om jag nu inte fick ÄL senare än vad BM kunde se.. återstår att se vad blodprovet gett för svar.

• bumblebee2010

Jag är också på min första Pergotime kur (dag 8) och ska bara lämna progesteronprov dag 21-23 för att se om jag svarat på behandlingen.. vet inte när ÄL kommer att ske (om det sker..) så har därför köpt en bunte ÄL-test för hela veckan. Kan uppdatera när jag vet men enligt fass står det 4-10 dagar efter sista tabletten men man kan nog inte riktigt lita på det.. alla är ju olika.
    Skriv gärna hur det gick!

• Tanya82

Jag fick ÄL på dag 16-17. Jag tycker att det är bra att prova äl test

• smulan9

Okej....jag tog mina PCO tester under mensen men annars har jag inte fått någon info om mer prover utan mitt bevis va väl VUL tror jag.....
    Nu har jag inget mer besök försen till våren om jag inte blir gravid då?!

LYCKA TILL ALLA!!

• fru tok

Jag riskerar ju att missa min ÄL då jag ska resa bort nästa vecka! Vill verkligen inte missa så jag funderar på att strunta i resan för att inte riskera nåt, men då kommer ju risken att jag inte får ÄL alls och då missar jag en viktig resa!
    Åker jag så är jag bortrest mellan dag 14-17... Vad skulle ni göra?

• TellMi

Jag fick min ÄL på dag 32 !? Japp, igår faktiskt och då har jag nu börjat med ny provera kur för att sen ta en ny pergotimekur. Men det va bara att fortsätta sa min gyn. Blir det mens efter provera så blir det, blir det inte så hoppas hoppas

• Tvillingar11

Jag fick inte ägglossning alls. Jag lämnade också blodprov som bara var negativa och visade då att jag ej haft någon ägglossning under någon av mina fyra kurer. Dock så skulle jag ej testa med ägglossningtester sa min gyn, för hon menade att testerna kunde vara missvisande för pco patienter.

Svar på tråden När ägglossning efter pergotime?