• fru tok

När ägglossning efter pergotime?

Hej

Jag har nu idag tagit sista tabletten i min första pergotimekur och jag är på dag 8 i min cykel. Nu undrar jag när ni fick ÄL?
    Min läkare har sagt att den borde komma på ungefär dag 16-17 men när jag läser om medicinen så står det att ÄL kan komma 4 till 10 dagar efter avslutad kur. Det innefattar ju även de dagar min läkare sagt men det är ju en väldig skillnad om jag får ÄL redan på söndag och inte på torsdag...
    Måste nog köpa mej ÄL-test hur som helst men är ganska nyfiken på hur många som fått tidig ÄL! Ni vet, räkna ut sannolikheten liksom....

Kram

• Svar på tråden När ägglossning efter pergotime?
  • TellMi

tror nog inte heller riktigt på ÄLtester för oss med PCO. Enligt dom billiga kan jag ha det hela tiden.

• fru tok

Jag testade med testlagrets förra månaden, jag fick ett streck varje dag men det var aldrig lika starkt som kontrollstrecket!

• fru tok

1 tablett om dagen nu första kuren, ger det ingen ÄL så blir det två tabletter nästa gång!

• jessipessi

jag fick en dotter för 3 år sen med hjälp av pergotime åt min första kur då på 2 tabletter hjälpte inte första försöket med 3 tabletter blev hon till.
    nu ringde jag lä'karen o sa att jag ville ha barn igen så hon skrev direkt ut 3 tabletter om dagen i 5 dagar så jag slutade med dem i fredags så vi får se när jag har Äl :) längtar till o veta :)
    men det e första kuren nu :)

• fru tok

Håller tummarna att du snart får ditt plus då! Själv väntar jag på, eller snarare väntar inte på mens...

• jessipessi

fru tok tack :) håller alla tår o fingrar att du får ett plus nu då så inte mensen kommer. när har du Bim

• fru tok

Jag har BIM i morrn! Tummarna är så hårt hållna nu så det börjar krampa i handlederna :) Tack

Svar på tråden När ägglossning efter pergotime?