• fru tok

När ägglossning efter pergotime?

Hej

Jag har nu idag tagit sista tabletten i min första pergotimekur och jag är på dag 8 i min cykel. Nu undrar jag när ni fick ÄL?
    Min läkare har sagt att den borde komma på ungefär dag 16-17 men när jag läser om medicinen så står det att ÄL kan komma 4 till 10 dagar efter avslutad kur. Det innefattar ju även de dagar min läkare sagt men det är ju en väldig skillnad om jag får ÄL redan på söndag och inte på torsdag...
    Måste nog köpa mej ÄL-test hur som helst men är ganska nyfiken på hur många som fått tidig ÄL! Ni vet, räkna ut sannolikheten liksom....

Kram

• Svar på tråden När ägglossning efter pergotime?
  • fru tok

Nä inget besök :( Jag ska däremot ta blodprov runt dag 22-26 för att kolla om jag haft ÄL...

• fru tok

Jag riskerar ju att missa min ÄL då jag ska resa bort nästa vecka! Vill verkligen inte missa så jag funderar på att strunta i resan för att inte riskera nåt, men då kommer ju risken att jag inte får ÄL alls och då missar jag en viktig resa!
    Åker jag så är jag bortrest mellan dag 14-17... Vad skulle ni göra?

• fru tok

Jag testade med testlagrets förra månaden, jag fick ett streck varje dag men det var aldrig lika starkt som kontrollstrecket!

• fru tok

1 tablett om dagen nu första kuren, ger det ingen ÄL så blir det två tabletter nästa gång!

• fru tok

Håller tummarna att du snart får ditt plus då! Själv väntar jag på, eller snarare väntar inte på mens...

• fru tok

Jag har BIM i morrn! Tummarna är så hårt hållna nu så det börjar krampa i handlederna :) Tack

• fru tok

Jag plussade igår!!! Överlycklig men ganska orolig (MA tidigare)

Enligt min läkare så är det inte ovanligt med liknande symtom under pergo-behandling... Jag hade ont i livmodern från ett par dagar innan ÄL och det sitter fortfarande i. Ömma bröstvårtor efter ÄL som nu gått över till ömt bröst (ja bara det ena, är inte det lite konstigt?) Blodtrycksfall började veckan efter ÄL

Lycka till

• fru tok

Det kan det nog vara, jag fick ÄL på dag 16. Men jag var öm inuti flera dagar innan, alltså inte värk hela tiden men när vi saxade så var det som om han slog i hela tiden, att jag var svullen liksom. Min läkare sa att det var nog för att en kraftig ÄL var på gång, och det var det :)

Vi hade sex varje dag den veckan som jag beräknades få ÄL och två gånger den dagen jag fick den :) För att vara på den säkra siden... Men jag har hört att det räcker med varannan dag!

jessipessi skrev 2009-12-18 12:54:01 följande:
    fru tok:massa stora grattis till dej.. jag undrar om det e ÄL jag har har typ molnande värk i magen o lite gul aktiga flytningar idag... men vi har sex varannan dag så får se om det tar,hur gör ni andra????
  • fru tok

Jag började dag 4 men min läkare sa att det inte spelade så stor roll om man började dag 4 eller 5... Men 3 har jag nog aldrig hört! Men om du känner dig osäker så tycker jag att du ska dubbelkolla med din gyn.

Tack för gratulationen :)

Svar på tråden När ägglossning efter pergotime?