• M C

Stambyte, vet inte vad jag ska göra...

Ja, det är ett helvete.
    Nej, du ska inte renovera innan, man får alltid nytt vid stambyte.
    Värdet på fastigheten höjs rejält när det är gjort.

• M C
    Vårflickan84 skrev 2009-11-25 10:44:38 följande:
    M C skrev 2009-11-25 10:41:19 följande:
    tack för ditt svar.men badrummet nu är förjävligt fult och MÅSTE renoveras ändå. kan inte tänka mig att bo med ett sånt badrum i minst två år... mäklaren snacka om att om man renoverar badrummet på rätt sätt nu så behöver de inte riva allt när stambyten görs. någon som har koll på hur det funkar?
    Det är nog inte rätt, när det väl är dags att byta stammarna brukar det vara svårt att hitta samma kakel igen.
    Nej, renovera inte.
    Det är inte bara kortsiktigt utan även ett slöseri med pengar.

Sen beror det på var stammarna går, det kan vara en del av väggen men jag har bara sett hela badrum som blåsts ut.

Måla vitfärg på plasten nu istället, stå ut i 2 år. Eller byt ut fogarna eller nåt.
    Men renovera inte.
    När de väl brutit fuktspärren måste allt ut och den göras om.
    Sen brukar det bli helkaklat efteråt.
  • M C
    Vårflickan84 skrev 2009-11-25 12:05:57 följande:
    M C skrev 2009-11-25 11:15:44 följande:
    oh vad jobbigt...man kan ju försöka göra en budgetrenovering nu på säg 20-30 000kr. tror du att det funkar?vem är det som betalar kakel och sånt sedan? är det jag?
    Föreningen.
    Så varför slänga bort 30 lök?
    I övrigt håller jag med Tecken.
  • M C

Om allt ska göras och ni ska göra det själv är det bara att låta bli badrummet nu.
    Allt beror på hur händiga ni är, en renovering kan ta upp till två år om man ska göra allt själv. Då spelar ett stambyte mindre roll, lite vitt på väggarna så står man ut den tiden.
    Kolla vad man får för en renoverad trea i området och jämför!

Svar på tråden Stambyte, vet inte vad jag ska göra...