Inlägg från: Mystiskaögon |Visa alla inlägg
  • Mystiskaögon

femtonåring med 23årig kille!!??

Min tjej på femton har precis träffat sitt livs kärlek. Han är 23 år gammal, har fast jobb, egen lägenhet samt bil.
    Många av mina väninnor samt min egen mor (kan ni fatta?!) tycker detta är konstigt och har ventilerat många negativa åsikter.
    Jag tycker det bara är naturligt, min tjej ser bra ut (ser vuxen ut) är väldigt mogen för sin ålder mm och jag unnar henne en lite äldre kille. Han har ju samtidigt en massa goda livserfarenheter att dela med sig utav, han vet hur det är att vara tonåring.
    Nu när hon är på fest vet jag till 100% vad hon dricker eftersom det är han som köpt ut. Det enda jag bett dom om är att vara noga med kondomen.

Vad tycker ni? är det crazy??
    Dom har pratat om att flytta ihop, jag tycker inte det är konstigt.

• Svar på tråden femtonåring med 23årig kille!!??
  • Mystiskaögon
    Hannah76 skrev 2009-11-25 22:03:32 följande:
    JAg tycker nog att 8 år kan vara mycket i den åldern.. Och du verkar ha lite "snea" värderingar som tycker att det är helt ok att din 15-åring dricker alkohol.
    Ursäkta?
    Alla femtonåringar dricker.
    Jag ser hellre att min dotter har kompisar och tar en tidig fylla i tonåren är en en så kallad "tönt" i skolan
  • Mystiskaögon

Jag förstår inte varför ni är så känsliga om alkoholen. Säg den niondeklassare som inte dricker/har druckit

• Mystiskaögon
    Jag kom inte på något bättre skrev 2009-11-26 00:23:49 följande:
    Jätte många här som påpekar att han köper ut. Visst, jag är inte ok med att han köper ut till de som inte ska fylla 18 dagen efter och behöver till nån fest, MEN är det inte bättre att dottern kan vara öppen med det, och att mamman vet precis vad dottern dricker och inte. Det kanske handlar om en enkel mellanöl. För övrigt tycker jag inte att de är så stor skillnad om man älskar varandra, mest föra tt hon är byxmyndig. Men om det hade handlat om en 14 åring så hade jag nog reagerat lite, menmen, en av mina närmare vänner var tillsammans med en 23 åring då hon var 14 och det har bara gått bra.
    Tack vännen!!
Svar på tråden femtonåring med 23årig kille!!??