• Mystiskaögon

femtonåring med 23årig kille!!??

Min tjej på femton har precis träffat sitt livs kärlek. Han är 23 år gammal, har fast jobb, egen lägenhet samt bil.
    Många av mina väninnor samt min egen mor (kan ni fatta?!) tycker detta är konstigt och har ventilerat många negativa åsikter.
    Jag tycker det bara är naturligt, min tjej ser bra ut (ser vuxen ut) är väldigt mogen för sin ålder mm och jag unnar henne en lite äldre kille. Han har ju samtidigt en massa goda livserfarenheter att dela med sig utav, han vet hur det är att vara tonåring.
    Nu när hon är på fest vet jag till 100% vad hon dricker eftersom det är han som köpt ut. Det enda jag bett dom om är att vara noga med kondomen.

Vad tycker ni? är det crazy??
    Dom har pratat om att flytta ihop, jag tycker inte det är konstigt.

• Svar på tråden femtonåring med 23årig kille!!??
  • Stårschan
    saan78 skrev 2009-11-26 15:14:45 följande:
    ser inga problem med att en 15 årig tjej är tillsammans med en 23 åring så länge han verkar vettig och hon verkar må bra.möjligtvis kan man prata lite extra med tjejen om att det är viktigt att inte begränsa sig, att man kan fortsätta ha kompisar, intressen, resa, studera osv även om man har en relation.var själv 14 år när jag träffade käre maken, han var 27, nu har vi varit lyckliga 16 år tillsammans:)
    Lite 'Priscilla och Elvis'-syndrom där! Kul att ni verkligen hittade rätt.
    Snart är det jul! Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet! (?!?)
  • kar0liiinan

Jag blev tillsammans med min kille när jag var 16 och han var 28.. Nu är jag 18 och han 30, vi bor tillsammans och ska ha barn i juli då hinner jag bli 19.. Jag tycker inte man ska räkna till åldern utan hur personen i fråga är. Men att flytta ihop med någon när man är 15 kanske är lite väl tidigt. Det krävs mycket ansvar för en egen bostad. Jag gjorde så att jag flyttade först hemifrån själv och sedan flyttade jag ihop med min kille.

• kaji
    Stårschan skrev 2009-11-26 15:19:19 följande:
    Lite 'Priscilla och Elvis'-syndrom där! Kul att ni verkligen hittade rätt.
    alltid kul när det blir rätt oavsett ålder...fast var Priscilla o Elvis så lyckliga? *funderar*
  • Mystiskaögon
    Jag kom inte på något bättre skrev 2009-11-26 00:23:49 följande:
    Jätte många här som påpekar att han köper ut. Visst, jag är inte ok med att han köper ut till de som inte ska fylla 18 dagen efter och behöver till nån fest, MEN är det inte bättre att dottern kan vara öppen med det, och att mamman vet precis vad dottern dricker och inte. Det kanske handlar om en enkel mellanöl. För övrigt tycker jag inte att de är så stor skillnad om man älskar varandra, mest föra tt hon är byxmyndig. Men om det hade handlat om en 14 åring så hade jag nog reagerat lite, menmen, en av mina närmare vänner var tillsammans med en 23 åring då hon var 14 och det har bara gått bra.
    Tack vännen!!
  • MoasMorsor

Man måste våga prata med barna och få dom att öppna sej!

Sen spelar det ingen roll om ens lilltjej blivit 15 och om hon är ihop med en kille som är 14,17 eller 25. Huvudsaken hon känner sej trygg i sej själv!!

• Koji

Jag träffade mitt ex när jag var 15 och han var 23... vi höll ihop i 8 år! Det var det inte många som trodde att vi skulle göra... Och helt seriöst är jag väldigt glad över det förhållandet, på så många vis även om det inte höll "hela vägen".

• tjej87
    solrosen01 skrev 2009-11-26 08:42:29 följande:
    ps angående alkoholen vart har ni växt upp de flesta börjar med droger när dom är 11 år
    Mellanstor stad på västkusten, vet ingen som pysslade med droger när vi var så små...
  • tjej87
    Mystiskaögon skrev 2009-11-25 22:34:41 följande:
    Ursäkta?Alla femtonåringar dricker.Jag ser hellre att min dotter har kompisar och tar en tidig fylla i tonåren är en en så kallad "tönt" i skolan
    Vad jag vet var ingen av mina kompisar eller jag själv några töntar bara för att vi inte drack... Tycker faktiskt synd om din dotter (och alla andra) som känner att dom måste dricka tidigt för att få vara med i gänget. Tycker inte det verkar vara några riktiga kompisar iaf...
  • Hedi

Det lät som jag, var ihop med en 23 aring när jag var 16. Vi var tillsammans i tva ar. Förtäring av alkohol är ju nagot som förmodligen skulle förekomma även i annat sällskap. Om du vet att det är en bra kille tycker jag inte du behöver oroa dig. Mina föräldrar var tveksamma till en början, när jag gjorde slut var de däremot jätteledsna .

Svar på tråden femtonåring med 23årig kille!!??