• mona83

2-åring som slår sig själv :(

Jag kan säga som så att min dotter har hållt på ett tag.
    Förut var det att hon satt och dunkade pannan i golvet när hon vart arg.
    Nu, beroende på hur arg hon blir så antingen kastar hon sig bakåt eller så biter hon sig så hårt hon bara kan.

• mona83
    mona83 skrev 2009-11-28 23:05:53 följande:
    Jag kan säga som så att min dotter har hållt på ett tag. Förut var det att hon satt och dunkade pannan i golvet när hon vart arg. Nu, beroende på hur arg hon blir så antingen kastar hon sig bakåt eller så biter hon sig så hårt hon bara kan.
    Men jag är inte orolig, det går över. Det är så många olika faser dom ska ta sig igenom. Hur läskigt det än ser ut så måste det vara en sån fas oxå.

Vill minnas att sonen höll på en period, men det försvann..
  • mona83
    Dripknot skrev 2009-11-28 23:11:03 följande:
    Jag var visst inte ensam. *puh*Så jag ska bara låta henne fortsätta och lugnt förklara för henne att inte göra så när hon sätter igång? Idag fick hon en ordentlig omgång av sig själv, så jag satte mig på golvet och kramade om henne helt enkelt. Förklarade lugnt att man slår inte sig själv.. men inte vet jag om det hjälper =/Kanske bara är en fas jag får lära mig hantera och leva med.
    Jag brukar oxå prata med min dotter om att hon tex inte ska bita sig själv, hon verkligen tar i så att hon skakar, att dte gör ont. Man kan nog inte göra så mkt mera än så....
Svar på tråden 2-åring som slår sig själv :(