• jessielee

Bruna slemmiga flytningar

Plussade för två dagar sedan, så är som sagt var tidigt i graviditeten, mitten av v 5 ca. Ibland när jag torkar mig efter toa-besök så får jag som ljusbruna-bruna nästan lite slemmiga, ibland trådiga flytningar på pappret (ursäkta om det låter äckligt). Vet inte om det är något jag bör vara orolig över? Är det fler som haft så utan att det varit något problem, att ni inte fått missfall? Är som sagt orolig att det är missfall på gång...

Gjorde ett nytt test i morse, bara för att liksom, och det var starkare än i förrgår då jag plussade. Så något verkar ju växa än i alla fall... Har varit gravid tre gånger förrut, varav två slutat i missfall i tidigt skede. Men då har det börjat småblöda först.

Tacksam att få ta del av andras erfarenheter!

• Svar på tråden Bruna slemmiga flytningar
  • Tözen

När det är brunt är det inget att oroa sig för. Har man dessutom ingen smärta heller så är det helt lugnt. Jag hade som du d första två veckorna av min graviditet och än så l'änge är allt bra trots blödningar under början av andra trimestern. Går in i vecka 17 imorron och kan fortfarande få små bruna flytningar ibland men jag känner mig lugn så det kan du säkert oxå göra. Lycka till

• Madame Mom

Tror det är väldigt olika det där..  Jag läser om kvinnor som har det precis som du utan att det är nån fara, och sen finns det som som beskriver början på ett missfall precis så.
    Så var det för mig. Fick brunaktiga flytningar som höll på i 10 dagar ungefär och sen blev det mer blodigt och till slut missfall...

• jessielee

Tack för era svar. Än har jag inte haft ont i alla fall.Har ju inte heller flytningarna varenda gång jag är på toa. Så vet inte vad jag ska tro, men hoppas ju att det är som för dig, Tözen.

Ulrika73: Hade du ont också i samband med flytningarna eller kändes det ingenting?

• Madame Mom
    jessielee skrev 2009-11-26 09:10:18 följande:
    Tack för era svar. Än har jag inte haft ont i alla fall.Har ju inte heller flytningarna varenda gång jag är på toa. Så vet inte vad jag ska tro, men hoppas ju att det är som för dig, Tözen. Ulrika73: Hade du ont också i samband med flytningarna eller kändes det ingenting?
    Det kändes ingenting.. Inte ens när missfallet satte i gång på riktigt.. Det bara blödde väldigt mycket och kom klumpar...
  • jessielee
    Madame Mom skrev 2009-11-26 09:37:08 följande:
    Det kändes ingenting.. Inte ens när missfallet satte i gång på riktigt.. Det bara blödde väldigt mycket och kom klumpar...
    Hm...när jag fått missfall har jag fått väldigt ont också. Nu känner jag som sagt inget, förutom lite molande ibland möjligtvis...drar lite i ligamenten och så. Jag får nog helt enkelt avvakta ett par dagar och se vad som händer. Hoppas dock på det bästa.
  • Tiger Af Lilja

Hoppas allt gått väl, ville bara skriva att så var det för mig när jag ahde utomkvedshavandeskap!

• Virrpirr

Jag har samma sak och är i v 5+5.

I går var det lite ljusrosa och nu är det bruna flytningar. Man blir ju helt klart oroad för missfall.

När man läser runt lite så verkar det ju vara extremt vanligt och i en del fall är det hel´t normalt och i andra början på MF.

Usch väntan är verkligen värst!

• Tiger Af Lilja

är i samma sits igen! Åh nej nervöööööööös bruna blödningar och pos gravtest,ska ringa gyn imorgon genast!

• innak

Jag hade rosa flytningar som sedan blev beiga i v 5-7. Inte hela tiden men nu som då. var på vul v 8 allt var bra.Nu i v 10.

Hoppas det går bra för dig/er!

• Licens To Kiss

Hur känner du dig i kroppen?? Jag har missfall i min graviditetshistoria. Jag kände de som att jag skulle ha feber, kroppsont osv.

I början på den här graviditeten blödde jag rent blod och mycke i 1 dygn. Jag kände att symtomen kvarstod och jag kände inte alls på samma sätt som vid missfallen. BF imorrn.

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son (1 dagar enligt RUL och 4 dagar enligt sm)
  • innak

Jag har också 2 mf och ett x i min historia. Annars e det bra men sååå himla trött. Min första graviditet hade jag bruna flytningar i v 9 och det blev en dottter som idag e 2+ och efter det har det bara varit elände med 3 graviditeter som har slutat så som man inte vill att det ska sluta. Hoppas nu bara den graviditeten går vägen... Bara jobbigt att leva i ovissheten om hur det är med det lilla livet.

Svar på tråden Bruna slemmiga flytningar