Inlägg från: Anonym (=)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (=))

Ni som är otrogna, var ses ni för sex?

Anonym (Den andre) skrev 2009-11-29 08:37:05 följande:

Det sexuella är väl en indikator på hur resten av förhållandet är. Om jag själv börjar tappa känslorna för en man är de sexuella känslorna de första som försvinner. Jag och min man har inte haft bra sex på 5 år nu, men det är inte därför som jag nu är otrogen. Visserligen är det fantastiskt att känna att jag fortfarande fungerar och kan känna lust. Kan leva utan sex under en övergångsperiod, men jag kan inte leva utan respekt, bekräftelse och kärlek i mitt förhållande. Och definitivt inte med att vara rädd för den man lever med och totalt sakna tillit. NU efter all denna tid är jag med någon som får mig att leva upp. Steget mot skilsmässa är taget och jag håller på att ordna det för mig rent praktiskt innan jag pratar med min man.What goes around comes around antar jag, så jag får väl igen i ett annat förhållande (det kanske känns bra för er som tycker jag hör hemma på soptippen) men själv kan jag tycka att jag levt i ett känslomässigt helvete och förtjänar lite lycka.
    du kanske inte är rätt person att prata om tillit! =) och om du vore rädd, skulle du nog inte våga vara otrogen!!
  • Anonym (=))

Anonym (Den andre) skrev 2009-11-29 19:58:37 följande:

Anonym (=)) skrev 2009-11-29 11:56:37 följande:
    Hmm....jag saknar tillit till min man eftersom han är alkoholist Och rädd behöver inte innebära att man är rädd för sitt eget liv direkt. Jag är rädd för min man då han dricker, de helger då han blir aggressiv efter att ha druckit för mkt. Han skulle inte röra mig då han är nykter.Jag har inte tappat tron på kärlek där man har tillit och respekt till varandra. Tycker inte att någon ska uttala sig om mig som person eftersom ni inte känner mig.
    spelar ingen roll om han är alkoholist, du tror att han kommer ha tilllit till dig sen om han får reda på detta? det du gör är ju inte direkt bra heller!
    och om han blir aggresiv så behöver man ju inte ge honom mer anledningar att bli arg över om du nu är rädd för honom då han är full! det är väl bättre att du väntar tills din man är ute ur ditt liv!
  • Anonym (=))

Anonym (2) skrev 2009-11-29 16:07:26 följande:

Anonym (=)) skrev 2009-11-29 11:56:37 följande:
    Eller åxå är det så att den rädda instängda människan som inte riktigt vet vem hon egentligen är gör revolt mot sina egna uppfattningar och sin egen rädsla. Vågar trotsa rädslan och vågar göra nåt som är i grunden fel. För att få göra nåt för sin egen skullDen känsla hade jag och jag tror inte att jag är unik
    om hon vill göra revolt och kanske få stryk när hennes man är full får hon väl göra det.. tycker det låter lite dumt att utsätta sig för det! men du kanske tycker det låter som en bra plan!?
  • Anonym (=))

Anonym (Den andre) skrev 2009-11-29 20:43:33 följande:

Du kanske missat att jag skrivit att det första steget till skilsmässa är taget?Jag har gett honom så många chanser och jag struntar faktiskt i om han har tillit till mig eftersom vi inte ska fortsätta tillsammans. Jag har aldrig tidigare varit otrogen i något förhållande jag haft, har gett det här alla chanser med familjerådgivning och en massa tid&energi. Men nu går jag vidare!
    det är bra för dig! hoppas att allt går hyssat snabbt så du kan gå vidare med livet!! hoppas din älskare lämnar sin partner med då så ni kan fortsätta utan att behöva smyga!! lycka till
  • Anonym (=))
    urv73 skrev 2009-11-29 23:58:14 följande:
    Anonym (=)) skrev 2009-11-29 22:09:39 följande:
    Hmmm, du tror inte att det är just ruschen av att göra något förbjudet som gör många otrohetsaffärer så "bra"? Tror att om båda lämnade sin partner för att satsa 100% på "älskaren/ älskarinnan" så skulle det kanske självdö för att spänningen var borta. Kanske inte från båda sidor men det behövs ju bara att det svalnar från en sida för att det hela inte ska funka.
    sant.. tänkte bara höra vad ts själv hade tänkt efter skillsmässan...
Svar på tråden Ni som är otrogna, var ses ni för sex?