Anonym (dubbelmoral) skrev 2010-05-07 14:22:51 följande:
Säger mannen som kan tänka sig att gå till en hora?! Jo, jo, sopa rent framför din egen dörr först! Någonsin slagit dig att DIN sambo kanske har en älskare?????
Absolut! Men nu har jag valt den trogna vägen i rätt många år nu och av olika anledningar saknar jag de emotionella band man förmodligen behöver ha för sin sambo innan man får ett utbrott som slutar i fängelse. Tvärtom skulle jag se det som en befrielse för mig om jag upptäckte henne med en älskare. Kanske jag borde göra slut innan, Det vet man inte förrän efteråt :)
Det kan ju ordna upp sig när ungarna blir lite större ist för som ofta att man separerar då.
För att återgå till påhoppet, skulle jag veta utan tvivel att hennes älskare var prostituerad så skulle jag inte förlåta henne lättare men däremot komma över det snabbare. Och att det inte går att förstå för somliga är för mig mäkligt. Det måste ju vara mindre smärtsamt om partnern ligger med en helt utan känslomässiga band än med en gift granne som partnern är förälskad i, t.e.x.