Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Ni som är otrogna, var ses ni för sex?

Anonym (Lyckligt gift) skrev 2010-04-13 19:28:05 följande:
    Varför stannar ni kvar i ert förhållande om ni ändå bedrar er partner? Det är ju uppenbarligen något som är fel i relationen eftersom ni bedrar honom. Kom inte och säg att ni älskar eran partner, för man är ALDRIG otrogen mot den man älskar. Ni tycks inte veta vad älska innebär. Synd att ni aldrig fått uplleva det.Varför kan ni inte berätta för er partner och låta honom gå vidare. Det är inget annat än själviskt och elakt att bedra honom.
    Såg att det börjat trilla in svar i den här tråden igen
    Jag startade tråden, men har bytt nick nu och hade inte kvar tråden.

Nej för mig är det självklart att man inte bedrar den man älskar, jag älskade inte min (numera) fd man eftersom jag föll hals över huvud för den andre killen. Läs tråden lite nogrannare så ser du att vi tog beslut om att skiljas för flera månader sen. Det andre förhållandet hade inte pågått länge men för den som undrar kan jag berätta följande; Vi bor numera i varsin lägenhet och är ett par. Vi vill inte flytta ihop för snabbt eftersom vi båda två har barn med våra ex. Jag är väldigt lycklig över att smyg-perioden är över och kan glädja er med att jag numera kan ha sex i egen säng
  • Anonym (TS)
    1Barn skrev 2010-04-18 15:54:54 följande:
    Jaha då vet man att de är kört att träffa en trogen tjej. Vad är de för fel att vara monogam egentligen, jag bara undrar? om sex livet är så tråkigt i ett förhållande varför då ens ha ett förhållande? Jag får väl se till att leva singel då och hitta one night stands ibland istället. *suck*
    Suck...klicka på "visa Endast" brevid trådstartaren. Allt är inte svart eller vitt.
  • Anonym (TS)
    Jojo74 skrev 2010-04-18 18:14:18 följande:
    Jag är singel.....men inte min kk.... Så jag säger väl som dig....det är kört att hitta en trogen kille!
    Ni får väl ta kontakt med varandra då
  • Anonym (TS)
    bodegapeppe skrev 2010-05-07 06:49:31 följande:
    Jag ju själv varit otrogen och bedragen så jag vet en del i ämnet. Och jag har en stark känsla av att man måste visa någon slags respekt mot den man bedrar (?!) Oftast blir ju den personen förstörd ändå så jag tycker man ska undvika ställen som hemma eller i den gemensamma bilen. Lite som terrorbalans. Iaf skulle jag om jag kom på min sambo i min säng med sin älskare få väldigt svårt att kontrollera mina hjärnspöken :) Vilket skulle innebära att sambon skulle få söka sig en ny älskare eftersom jag förmodligen hade slagit ihjäl honom. Om inte hon låg överst, då kanske jag skulle tänka på barnen innan jag slog och ge dom tid att försvara sig.Sen skulle hon inte få ut mycket till underhåll av mig på minst 7år. Eller är det kanske enklare när man sitter inne? man får ju någon slags inkomst då också
    Jag vet vad du menar. Vi sågs inte heller på gemensamma ställen.
    Trots att man faktiskt utövar djupt respektlöst beteende så bör man ändå respektera den andres saker, säng eller hem. Tilliten får sig en rejäl törn ändå utan att man behöver gå och fundera på vad som hänt i ens hem.
  • Anonym (TS)
    Helen C skrev 2010-05-08 12:43:25 följande:
    En fråga bara. Ni som e otrogna.. Vad är de brist på hemma????? Vad är de er sambo/man/Kvinna inte kan ge er????
    Eftersom alla otrogna inte är en homogen grupp kan jag bara svara för mig själv.
    Kärleken var död, jag hölls tillbaka av olika skäl och vågade inte ta steget och lämna min man.
    Det låter fint att säga att man ska jobba på en relation, men om det enbart är en person som jobbar och den andra vägrar inse sina egna brister (exempelvis genom att söka hjälp för missbruk eller gå i rådgivning) kommer man till en punkt då allt dör. Kärlek, respekt etc.
    Jag höll ut flera år för barnens skull och satte mig själv på sparlåga. Sen träffade jag någon som gav mig respekt, kärlek och fjärilar i magen. På den vägen är det. Nu är jag snart skild.
  • Anonym (TS)

Ok, nu är jag förbi stadiet av smussel, men här är mina bästa tips från den tid då det begav sig :

Hotell/vandrarhem
    Ta bussen ut till naturreservat och ta med filt
    Bilen
    Låna kompis lägenhet/sommarställe/båt
    Kontoret efter stängning

• Anonym (TS)
    Zelogath skrev 2010-05-25 23:04:28 följande:
    Blev medlem endast för att jag såg denna tråden genom msn.Alltså, först och främst-Ni som lipar över att det kommer hit moralkärringar och skriver, kan man vänta sig något annat?Deal with it.Själv tycker jag att det är ironiskt att det finns ett forum för otrohet på en sida som heter "familjeliv".Och jag vill inte höra något skitsnack att "otrohet hör till relationer/livet" för det är lika sant som att alla röstar i valet.Vissa folk har ingen skam eller moral i kroppen, vissa tycker att de "förtjänar" att sätta på något nytt, grattis till dem säger jag bara, själv så skulle det aldrig falla mig in att vara otrogen.Varför?Jo, för jag älskar min fästmö, och jag skulle inte göra något som kunde skada vår relation.Och för er som försvarar er mot moralkärringar med "tro inte ni vet allt" etc etc-Sant, men kan ni ärligt talat komma med en bra ursäkt till att vara otrogen?Ni är desperata och sätter på folk hos vänner och i bilar och Gud vet vad, allt för att inte er man eller fru ska komma på er.Alltså vet ni ju att det är fel?Om nu inte era äktenskap/relationer duger, varför inte sluta?Om ni nu älskar den andra parten så mycket, varför inte bara säga som det är?Jo, för att ni är själviska.Bra föredöme ni blir för era barn också, vad säger ni till dem när de växer upp och är otrogna?Säger ni aja baja då eller klappar ni dem på axeln och säger att that's life?Håller med om att ingen är perfekt, men jag tycker faktiskt att det måste ligga någonstans i människans natur att inte vara TOTALT hjärtlös.Bryr mig inte om ifall 30 mammor försöker läxa upp mig efter detta inlägget, jag ville bara informera er om att vissa mammor sköter sig såpass i livet så de får ungar som jag.Ser jag mig som någon bättre än någon annan?Nej, men jag kan stolt säga att jag har fått en moral som jag inte skulle byta bort mot något./19-årig kille, trogen, med trogen tösPs.Många lär nog skratta ut mig för att jag är så ung och "tror mig kunna mer om livet än  vi som klämt ut tre ungar på tjugo år", so go ahead laugh- jag strävar iaf efter att leva ett liv jag kan leva med oavsett vad som händer."Den vise söker visheten, dumbommen har funnit den"
    Vad skönt att höra! Du kommer säkert ha ett gediget jobb här på familjeliv att lära ut delar av din stora visdom
    Ska inte säga något om din ålder alls, men nog hade jag svårt att se mig själv i den här sitsen då jag var 19 Allt var ju liksom rätt solklart på den tiden..
    Otrohet och familjeliv? Why not? Familjeliv är som du sett ett stort forum. Diskussioner om buttplugs hör inte heller direkt ihop med familjelivet.
    Bara för att man blir förälder suddas inte allt annat ut. T ex så kan man sluta älska den person som är pappa till barnen.
  • Anonym (TS)

Jag kanske lät lite hård igår, inte min mening
    Önskar att jag kunde ha kvar lite av den där oskuldsfullheten jag hade som 19-åring då jag trodde på den sanna kärleken och att jag skulle gifta mig och leva med min man resten av livet. Det gör mig lite ledsen att det inte blev så, därför kanske jag låter lite bitter. Förlåt isåfall! Men livet är inte svart/vitt och man kan inte alltid rå för de känslor man får över tid.

• Anonym (TS)

Jag tycker ändå att det är lite befriande att vara ung och tro att kärleken man har kommer vara för evigt, och att man är annorlunda än alla andra. Önskar ibland att jag hade kvar den framtidstron och naiviteten. Livet är inte lika kul nu då det är allvarligt.

• Anonym (TS)

Nu när jag kommit ifrån mitt destruktiva förhållande kan jag se, och ta in, den psykolgi som finns runt misshandel. Det är inte bara att gå. Det onormala blir normalt om det försiggår under lång tid.
    Jag hade ingen självkänsla, trodde jag var värdelös och inte var värd bättre än det liv jag levde med mitt ex.
    Jag kommer för alltid vara tacksam mot min nuvarande för att han stöttade mig genom hela processen och fick mig att inse att jag var värd så mycket mer.
    Sen måste jag poängtera att tråden inte handlar om min moral och inte heller hur jag levt, utan var man ses för sex. Jag har varit med om en hel del under mina år som jag hoppas andra människor slipper. Men det kan ju inte du veta, så du kan sitta kvar på dina höga hästar och spy moralisk galla...

• Anonym (TS)

Men seriöst, har du över huvudtaget läst mina inlägg?? Jag skrev att steget mot skilsmässa var taget och att jag nu lever med den mannen jag träffade när jag startade tråden för över 1½ år sen.

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-06-01 20:06:34 följande:
    Det är ju ett annat nick som skrivit tråden.
    Japp, och om även du skulle läst tråden så skulle du sett att jag skrivit att jag varit borta från FL ett tag och reggat mig med nytt nick när jag såg att tråden fått nytt liv. Förr låstes trådar efter 3 mån. Den har dock tramsat ur och jag har inte heller behov av att veta ställen att ses på.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Älskad) skrev 2011-06-01 21:38:58 följande:
    Ingen har rätt att dömma någon innan man själv har vandrat i dennes skor.
    Jag kommer själv ifrån ett hemskt för hållande med både fysikst och psykiskt misshandel, jag håller sakta på att bygga upp mitt liv så att jag kan bryta med min man , det har tagit mig dryga 2 år...

Nu har jag träffat en underbar man som ger mig så mycket vi träffas i smyg, han är gift så han gör fel men jag tycker verkligen inte att jag gör det, jag har haft ett helvete i flera år.

Vi träffas i hans lägenhet, på hans båt, ute på små privat till ställning!!
    Han har gett mig mitt liv tillbaka, han får mig att må så bra, förtjänar inte jag detta efter all skit?

Så snälla ni döm aldrig någon 
    Jag började nästan gråta när jag läste ditt inlägg, det kunde varit jag som skrev. all lycka önskar jag dig!
  • Anonym (TS)
    Anonym (????) skrev 2011-06-03 14:36:22 följande:

Hur tror du att hans fru kommer att må när detta uppdagars? eller du kanske bara är en sån som tänker på dig själv.... skall hans fru behöva lida bara för at du har haft det hemskt och jobbigt????

Förstår ni inte hur illa ni gör andra människor, många här inne berättar om misshandel osv men var är eran empati för andra???? ni är inte mycket bättre själva när ni hoppas i säng med tex en gift man.

Mår ni dåligt gå och prata med en psykolog dom kan hjälpa er inte en penis som sitter på en gift man

1: Jag talar bara för mig själv. Jag är inte så dum att jag tror att en penis löser mina problem. Men jag kan älska mannen penisen sitter på.
    2: Tråden handlar inte om huruvida jag gått i terapi eller inte. Har ingen skyldighet att redovisa det heller. Tråden handlar om var man ses för sex. Moraldiskussioner kan man ta i någon av de andra 2000 trådarna om det.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Herregud) skrev 2011-06-03 20:23:27 följande:
    Sluta vara så rädda för att vara ensamma människor. Bygg upp er själva och skaffa lite självkänsla innan ni drar med andra ner i er skit.
    Haha det är ju därför många väljer att vara just KK. För att man trivs väldigt bra med att vara singel och gärna slipper kraven som man har i ett förhållande. Då tar man det bästa ur en relation men sköter sig själv i övrigt. Känns inte svagt enligt mig.
Svar på tråden Ni som är otrogna, var ses ni för sex?