• Jojo74

Ni som är otrogna, var ses ni för sex?

Anonym (Den andre) skrev 2009-11-26 16:49:59 följande:
    Det är ju förvisso intressant att diskutera varför man är otrogen, skulle tro att det finns lika många skäl till det som det finns otrogna par.Det går inte att generalisera och säga att alla som är otrogna är si och så, jag har ingen bristande moral i övrigt och har aldrig tidigare varit otrogen i ngt annat förhållande (jag är 33 år). Den här mannen är min absolut största kärlek som jag återfunnit och skälen till att jag inte lämnar min man just nu väljer jag att behålla för mig själv. Jag har fått bra tips på ställen i tråden, och jag antar att det inte går att vara otrogen på ett bekvämt sätt.
    Jag har suttit i samma sits som dig. Varit i ett förhållande jag inte kunnat ta mig ur pga många olika saker såsom sjukdom, ekonomi mm. Men idag sitter jag i mitt lilal hus och trivs som fisken. Så jag håller tummarna för dig, kunde jag ta mig ur mitt äktenskap så kan du! Kämpa på, en vacker dag är det rätt tid!

Men som svar på din fråga, jag träffar min kk i hans lägenhet, på konferenser, hotell, bilen....you name it!! Överallt där vi kan, men jag har valt att inte bjuda in honom i mitt liv eftersom han är gift och vi träffas enbart för sex. Därför är han inte välkommen in hos mig. Lägenheten som han har är en övernattningslägenhet, så det är inte där han och frun bor.
  • Jojo74
    1Barn skrev 2010-04-18 15:54:54 följande:
    Jaha då vet man att de är kört att träffa en trogen tjej. Vad är de för fel att vara monogam egentligen, jag bara undrar? om sex livet är så tråkigt i ett förhållande varför då ens ha ett förhållande? Jag får väl se till att leva singel då och hitta one night stands ibland istället. *suck*
    Jag är singel.....men inte min kk.... Så jag säger väl som dig....det är kört att hitta en trogen kille!
  • Jojo74
    Anonym (TS) skrev 2010-05-08 14:10:17 följande:
    Eftersom alla otrogna inte är en homogen grupp kan jag bara svara för mig själv. Kärleken var död, jag hölls tillbaka av olika skäl och vågade inte ta steget och lämna min man. Det låter fint att säga att man ska jobba på en relation, men om det enbart är en person som jobbar och den andra vägrar inse sina egna brister (exempelvis genom att söka hjälp för missbruk eller gå i rådgivning) kommer man till en punkt då allt dör. Kärlek, respekt etc. Jag höll ut flera år för barnens skull och satte mig själv på sparlåga. Sen träffade jag någon som gav mig respekt, kärlek och fjärilar i magen. På den vägen är det. Nu är jag snart skild.
    Håller med helt och hållet. Just nu är jag ju inte otrogen eftersom jag inte lever i ett förhållande. Men när mitt gamla förhållande var så pass dött och pga många omständigheter så kunde vi inte bryta upp just då så sökte jag närhet, bekräftelse och frihet på annat håll. Men det var endast efter att vi bestämt oss, men inte flyttat isär.
  • Jojo74
    Anonym skrev 2010-05-12 15:23:17 följande:
    Kan vi inte hållas oss till ämnet så kan alla moraltanter bilda en ny tråd om otrohet.Ts, kan du inte åka iväg med din älskare över helgen? Finns en massa härliga spa!
    Ja tack.....bort med moralisar:)
Svar på tråden Ni som är otrogna, var ses ni för sex?