Matteokej skrev 2010-04-13 20:01:28 följande:
Jag är väl inte rätt person att uttala mig i ämnet, och dessutom är det här kanske en flykt från ursprungsfrågan. Min ringa erfarenhet säger mig att dagens unga kvinnor är fnask. Ni hörde rätt. De är egoistiska fnask som bara tänker på sin egen njutning. Hur ska man kunna planera och bilda familj med en kvinna när hon alltid sätter sig själv i första rummet och överger en så fort hon är missnöjd med nåt? Omtanke, finns det? Om din man dricker, har du tänkt på varför han gör det? Kanske du behöver ge honom stöd och uppmuntran? Nej, istället säljer du din kropp för ingenting annat än tillfällig njutning. Jag spottar på dig, kvinna eller man, som tar den lätta vägen och bedrar. Problemet med folk idag är att deras jordliga liv är det enda de har. If it feels good do it, you only live once. Bla bla bla. Dö då, för att aldrig mer vakna, om det här korta jordelivet är det enda du har. Vågar någon enda människa utreda på egen hand hur världen kom till? Nej, de vill ha självutnämnda experter som presenterar sin teori i snacks-format. Och de köper allt med hull och hår utan att ifrågasätta. Jag säger: bygg upp din man, kvinna. Uppmuntra honom i hans intressen och idéer så får du massor av kärlek tillbaka. Kvinnan är formbar och kan inte brytas ner, bara tämjas och formas, har jag lärt mig. Men mannen kan knäckas och mannen kan byggas. Din roll är att vara ett stöd för din man, kvinna. Glöm inte det. Ni är inte två, ni är en, och era kombinerade gåvor är ett powerhouse.
Låt mig gissa. Du är singel.