Inlägg från: Anonym (moralkakan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (moralkakan)

Ni som är otrogna, var ses ni för sex?

Anonym (TS) skrev 2010-05-25 23:10:23 följande:
    Vad skönt att höra! Du kommer säkert ha ett gediget jobb här på familjeliv att lära ut delar av din stora visdom
    Ska inte säga något om din ålder alls, men nog hade jag svårt att se mig själv i den här sitsen då jag var 19 Allt var ju liksom rätt solklart på den tiden..
    Otrohet och familjeliv? Why not? Familjeliv är som du sett ett stort forum. Diskussioner om buttplugs hör inte heller direkt ihop med familjelivet.
    Bara för att man blir förälder suddas inte allt annat ut. T ex så kan man sluta älska den person som är pappa till barnen.
    Och du kunde inte komma på något bättre användning för din fantastiska livserfarenhet du uppnåt sen du var 19 än att knulla runt , fega , svika , ljuga ?
  • Anonym (moralkakan)
    sMickey skrev 2011-05-31 07:12:11 följande:
    Nu är det ju såhär, är man otrogen så älskar man inte längre sin partner på samma sätt som man kanske gjorde från början, man kan tröttna eller så kan man själv bli sviken (på olika sätt).. Nej det är aldrig rätt att vara otrogen och såra en annan människa som antagligen litar på en, Men lika lite är det rätt att såra sin partner överhuvudtaget.. tänk på det istället? För ingen är perfekt, jag har varit otrogen i tre av fem förhållanden pga fysisk misshandel, psykisk misshandel, sviket förtroende, otrohet åhejåhå... Skulle förlåta vilken otrogen kille som helst alla dar i veckan, sålänge jag slipper misshandeln igen :) älskar man inte längre varandra så kan bara de två  i ett förhållande bestämma själva om de ska fortsätta såra varandra eller avsluta det snarast Så sluta klaga på otrogna människor :)
    Om man blir misshandlad , sviken bla bla bla i sitt förhållande kan man alltid välja att lämna sitt förhållande , eller måste man automatiskt välja att bete sig som ett arsel själv ?

Sen har de flesta otrogna en fantastisk förmåga att hitta alla möjliga "anledningar" till att rättfärdiga sig själva , allt från att han / hon glömde pussa mig godnatt till att han / hon misshandlade mig psykiskt....
  • Anonym (moralkakan)
    Anonym (TS) skrev 2011-05-31 19:46:36 följande:

Nu när jag kommit ifrån mitt destruktiva förhållande kan jag se, och ta in, den psykolgi som finns runt misshandel. Det är inte bara att gå. Det onormala blir normalt om det försiggår under lång tid.
    Jag hade ingen självkänsla, trodde jag var värdelös och inte var värd bättre än det liv jag levde med mitt ex.
    Jag kommer för alltid vara tacksam mot min nuvarande för att han stöttade mig genom hela processen och fick mig att inse att jag var värd så mycket mer.
    Sen måste jag poängtera att tråden inte handlar om min moral och inte heller hur jag levt, utan var man ses för sex. Jag har varit med om en hel del under mina år som jag hoppas andra människor slipper. Men det kan ju inte du veta, så du kan sitta kvar på dina höga hästar och spy moralisk galla...

Lite inblick har jag nog fått i psykologin kring det.
    Tjejen jag traffar sen ett halvår tillbaka levde tidigare med en alkoliserad man som misshandlade henne , både fysiskt och psykiskt. Och visst påverkade det hennes självkänlsa och mycket mer....

Men det ironiska i det hela är att det hon tog mest illa vid sig av var inte misshandeln det var att han var otrogen... mao så tyckte hon hans otriohet var mycket plågsammare än misshandeln , visar tydligt vilken skada en otrohet gör på den bedragne , något ni tyvärr verkar strunta i totalt.

Kanske värt att tänka på........

Nu ska jag inte störa er mer i er otrohetsorgie..... jag tror på att karma hinner ikapp de flesta förr eller senare , kanske i form av att för alltid leva ett förljuget liv utan att någonsin få uppleva en djupare kärlek än att få sig ett rejält knull med någon annan än den man lever med.... känns väldigt ytligt och egentligen rätt sorgligt.
  • Anonym (moralkakan)
    Anonym (Viktor) skrev 2016-11-15 14:24:00 följande:
    Men om hon inte vill göra ett försök till att ens ha ett "normalt" sexliv? Pratat med henne otaliga gånger, gett förslag på att bara onanera tillsammans till att använda leksaker och ingenting fungerar?
    Vem säger att din version av "normalt" är den rätta? Hon kanske tycker det ni har nu är normalt?

Och varför är otrohet den enda möjliga lösningen? Är det så du löser alla konflikter när ni tycker olika? Jag frågar först, om hon inte tycker som jag så gör jag som jag vill ändå fast i smyg.
  • Anonym (moralkakan)
    joho skrev 2011-07-04 10:11:48 följande:

Skitprat!

Har försökt det med min fru och svaret jag fick var "Du ska vara glad för det du får" .. men va fan ..

Och jag är nog inte så krävande. Frågade bara efter mera oralt och annat än cowgirl... och lite mera överlag...

Om din fru frågar dig om du vill ta en jättedildo i röven och du säger nej, är det grönt för henne att knulla andra då?
  • Anonym (moralkakan)
    Anonym (hållertillämnet) skrev 2016-12-27 00:15:48 följande:

Jävla intressant att se hur en tråd som handlar om "tips på hur man träffas om man är otrogen" förvandlas till en jäkla moraltråd istället.

Det är faktiskt felet med detta jäkla forum, folk kan fasen inte hålla sig till ämnet, nästan i någon tråd alls. Alltid är det folk som skall börja skriva om helt andra grejor och dra tråden åt ett helt annat håll, oftast pga de inte håller med om vad ämnet handlar om.

Exempelvis trådar om "analsex" där folk undrar över "tips på hur man bäst utför det", redan efter något svar i tråden så börjar det hagla in "usch för analsex, där skall bara bajs ut" och liknande svar, helt jävla orelevant utifrån vad tråden skapades för.

Jag är INTE för otrohet, men att läsa en tråds "överskrift" och sen få läsa en helt annan massa skit gör att man fasen tappar hoppet om detta forum och svenska folket. 

Till ämnet, som jag vet redan är "historia" eftersom TS har fixat hela situationen, men för andra som kanske tycker ämnet är intressant av någon anledning: "oavsett hur/var du/ni tänker träffas i smyg, se till att ni har en hållbar historia. Sen var/hur ni träffas är oftast orelevant, så länge ni har en historia som håller. Använd INTE en kompis som alibi då den personen måste vara med på det för att det skall hålla i längden".

Tycker inte alls det är så konstigt, vissa saker är ganska vidriga helt enkelt och väcker avsky hos många, och då räcker det nog inte med att skriva att folk ska hålla sig till topic, pysslar man med saker som för många är vidrigt så får man nog leva med att folk kommer ha åsikter om det vare sig man vill det eller ej.

Prova o starta en tråd som handlar om att plåga hundvalpar, sälja knark, misshandla kvinnor, barnaga, eller whatever som väcker avsky och skriv på trådstarten att moralkakor undanbedes... tror du det kommer respekteras?
  • Anonym (moralkakan)
    Anonym (Hulda) skrev 2016-12-25 09:36:00 följande:
    Å andra sidan löser man ju inte andra problem som Viktors fru heller. " jag gillar inte att fiska eller gå på bio och tänker minsann inte göra det men du får absolut inte fiska eller gå på bio med någon annan. Jag struntar totalt i om fiska är det allra bästa du vet och att du vill diskutera filmerna med mej. Det är ditt problem. Du får inte prata film med nån på ett filmforum heller för då kanske det slutar med att ni börjar fiska ihop. "
    Å andra sidan så är att knulla någon annan inte heller en lösning, för om det är frun Viktor vill ha sex med så löser att knulla någon annan inte problemet heller. 

vad de har är ett relationsproblem, det brukar man lösa med ÄRLIG kommunikation och om man inte lyckas komma överens om en GEMENSAM lösning så finns det alltid skilsmässa eller separation... att gå bakom ryggen på sin partner bara för att man inte får det man vill ha är bara jävligt fegt och löser inte heller någonting. 
Svar på tråden Ni som är otrogna, var ses ni för sex?