Inlägg från: FamHull |Visa alla inlägg
  • FamHull

När lära sig handling-konsekvens?

När e barnen stora nog att lära sig kopplingen handling-konsekvens?
    Börjar bli så trött på allt krångel vid matbordet vid dagens alla mål. Både igår kväll o nu vid lunch/vila åkte sonen 2 år i säng utan att äta få upp maten då vi tröttnade på att han bara leker o fjantar vid matbordet. "Hotar" vi o tar bort tallriken så blir han ledsen o vill ha mat, när han får tillbaka tallriken så tar han en tugga o sen e det samma visa igen.
    Gör vi fel? E han för liten för att förstå?

• Svar på tråden När lära sig handling-konsekvens?
  • FamHull

Tack för era svar!
    E gravid oxå så mitt tålamod e inte det bästa, men jag får väl försöka fortsätta stå ut med allt testande o hoppas att det blir bättre snart...

• FamHull

Har testat att skicka honom från bordet oxå, men man tröttnar tillslut på att göra det 10ggr per måltid oxå...

Teskedsmamman skrev 2009-11-26 12:47:55 följande:
    Min minste lärde sig snabbt att om vi sa till honom att sluta störa vid matbordet, och han inte slutade så åkte han från bordet. Jag skulle aldrig komma på tanken att skicka honom i säng utan mat, det straffas jag bara för själv senare, när en tjurig och hungrig unge har lågt blodsocker och har ett JÄVLA humör.Däremot åker han ifrån bordet och så frågar vi efter ett par minuter om han vill sitta med och ha trevligt som vi andra, då har han fattat och han får ändå i sig maten.Det här lärde han sig innan 2 års ålder och oftast så räcker det att säga till så lugnar han sig.... Idag är han nästan 2½ år
Svar på tråden När lära sig handling-konsekvens?