• Melmis

    Varför ska media skrämmas med allt när det gäller vår hälsa och kropp???

    De är verkligen proffs på det.....
    De vet att är det något man är livrädd för så är det sjukdom, att det ska hända ens kropp något. För att inte tala om sina barns kroppar......
    Som de skriver om svininfluensan tror man ju att det är ens domedag som kommer om man skulle få den..... klart man blir uppskrämd.
    Innan influensan kom stod det dagligen om nåt tecken man kan ha som betyder att man har en dold sjukdom, typ har man ofta huvudvärk är det en tumör, har man ont i vaden har man en propp som är på väg till lungorna. Visst kan det ju i fåtal fall stämma, men många blir ju rädda bara de känner av huvudet eller vaden och tror att de ska dö.
    Sen ska man ha väldig respekt för vissa sjukdomar, men jag tycker ändå att det är helt fel av media att skriva så mycket skrämselpropaganda!!
    Och det här med vaccinet, ena dan ska man absolut ta det och andra dan är det rentav livsfarligt att ta det då man inte har en aning om bieffekter om år framöver.
    Ibland skulle man stänga ögon och öron för ett tag och se om man inte skulle leva bra mycket bättre och framförallt skulle man slippa tänka så mycket på allt skit som finns.
    Visst är väl en del saker bra och viktigt som de skriver om, men många gånger är det verkligen inte det!!!

  • Svar på tråden Varför ska media skrämmas med allt när det gäller vår hälsa och kropp???
  • Cia o krabaten

    För att det säljer tidningar/ger tittare såklart!

  • Jessa76

    Varför dom skriver skrämselartiklar? För att det säljer tidningar!
    Det är en inbyggd drift i människan att försöka hålla sig frisk och kry och vid liv så länge som möjligt. Det spelar man på. Det säljer alltid att skriva sånt. Det är alltid några som köper tidningen när dom skriver sånt. Man spelar alltid på samma saker. Det som säljer är sånt som spelar på vanliga mänskliga "drifter", det är överlevnad, status, sex, barn. Pengar säljer alltid för det handlar nånstans om status och även om överlevnad. Den som har mycket pengar har status och "överlever" ekonomiska kriser och skulle kunna köpa mat till sig själv i ett krisläge när andra kanske skulle svälta. Det är väldigt grundläggande "drifter" och behov som pengar nånstans representerar för människor. Artiklar om skatter, förmögna människor, kändisar, pengar, hur man ska skydda sina kontokort mot bedragare, löner för kända människor allt sånt handlar om pengar och status och säljer tidningar. Status kan också representeras av sånt som båtar, bilar, bostäder, mode, kläder, skönhet, sport, fina prylar av olika slag.......
    Överlevnad då? Tja, alltså alla artiklar och nyheter om mord, olyckor, inbrott, överfall, brottslighet av alla slag....allt är överlevnad.....man läser om mord för att ens hjärna nånstans på en omedveten nivå vill veta hur man ska kunna hålla sig levande. Driften är att läsa om det för att man på en omedveten nivå inbillar sig kunna förebygga att det händer en själv och man ryser och är glad och tacksam att man själv lever. Det blir en tacksam över livet som också bidrar till att man vill läsa. Överlevnad.
    Sex är en mänsklig grundläggande drift och det säljer. Barn ömmar alla för och det är en mänsklig drift att skydda barn. Olyckor eller brott där barn är drabbade slår an en sträng hos dom allra flesta. Det säljer.

    Tidningar, TV-kanaler, etc är vanliga företag som försöker överleva på marknaden och slå sina konkurrenter precis som alla andra företag.
    Medieföretag är som vilka andra företag som helst som vill tjäna pengar, gå med vinst och överleva i långa loppet.

  • Jessa76

    man måste inte läsa om man inte gillar det dom skriver!

  • Stårschan

    Tja, antingen läser man och hakar på skrämselpropagandan, eller så inser man att det är orimligt att gå helt frisk genom hela livet, och så bläddrar man snabbt förbi de sidorna. Jag har liksom slutat bry mig. Jag har visserligen tänkt vaccinera mig nu (om jag någon dag får tid innan vaccinet är slut), men innan dess minns jag inte när jag läste  - och brydde mig om - en larmrapport senast. Jag har helt enkelt blivit blasé och tycker att det är fjollig hysteri.


    Snart är det jul! Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet! (?!?)
Svar på tråden Varför ska media skrämmas med allt när det gäller vår hälsa och kropp???