Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

Sår i underlivet

Tack!!!
    Då behöver jag inte "oroa" mig, för jag har likadant + psoriasis... och jag misstänkte att det var det, psoriasis alltså... har dock inte undersökt det (i underlivet alltså), men jag har psoriasis i hårbotten också, samt under armarna (ibland, blossar upp) och nu i underlivet samt i bakre regionen. Kliar som F-N! Kan tillägga att läkarna tror att jag även har psoriasisartrit. :(

Använder du någon salva TS? Jag har även några fläckar här och där och det har jag fått salva mot, men jag tror att den är för stark att använda i underlivet... NU är det bara vatten och barn/olivolja som gäller

• Anonym (en till)

Jag fick nån Elocon, som inte funkar så bra... har provat att smörja mig "där nere" och det sved som bara den, men det lugnade sig efter ett tag.

Jaadu... psoriasisartrit. Jag har bara ont i en led så jag får tyvärr ingen hjälp förutom smärtstillande (Naproxen & Diklofenak). Min handrygg har varit konstant svullen och öm i över ett halvår nu... men som sagt, jag får ingen som helst hjälp. Läkarna anser att jag måste få ont i fler leder först.. idioti tycker jag eftersom att det är högerhanden - och jag är högerhänt!

Vissa dagar är det bättre, andra dagar kan jag inte lyfta något, eller ens hålla i något... tom toapapper gör ont att hålla i, och då menar jag ett ark.

Men jag ska inte klaga... jag har ju "bara" ont i handen. Ibland spökar ryggen och knäna, men det finns ju de som har det värre.

• Anonym (en till)

Jag blir:
    röd, svullen, sårig i vecken, känns som prickar, kliar jag för mkt blöder det, känns som huden är mkt tunn & så de där att de ser ut som pappret gått sönder.

Jag har dock inga problem med psoriasis & inga eksem eller sår på andra ställen av kroppen, utan bara i underlivet.

Kan de då tyda på psoriasis eller är de eksem..?

• Anonym (en till)

Men kan man ha olika sorters psoriasis samtidigt?
    Jag har plack (tror jag det heter), två fläckar på benet, och är ganska säker på att jag ha i hårbotten (för mjäll kan inte vara så stora flagor...) och i underlivet. Har fått i armhålan men det är bättre där just nu.

• Anonym (en till)

Tidigare #11

Anna
    När de blir sår & jag kliar tills de blöder använder jag olja (helt olivolja men ibland barnolja) samt smörjer med Inotyol.
    De är ju sånt babbel om vad man ska & helt INTE ska ha i underlivet, men det hjälper. Det man får se upp med är att ta bort salvrester med rikligt med olja så de inte blir sårigt & svampigt pga av det.
    & så - byta trosor, ofta..
    Tvättar alla trosor på 60 med.
    Hoppas de ger sig för dig snart, de är att bryta den där onda cirkeln..

• Anonym (en till)

Tidigare #11 & 16

AnnelieTyresö skrev 2009-12-04 16:04:39 följande:
    Ofta börjar psoriasis i underlivet :S
    Hade jag ingen aning om..
    Förutom i underlivet får jag som utslag, prickar i armvecket - läste & de skulle kunna liknas vid en av psoriasis-sorterna.
    Blir att pallra sig till läkare nästa gång de dyker upp där nere & på armen.
    Frågan är vilken läkare som är bäst? Var ska man göra?
    Husläkaren, gyn? Krävs de remiss till hudmottagning?
  • Anonym (en till)
    Anonym (Anna) skrev 2010-02-20 19:29:47 följande:
    Bra, tror jag.. eller ja. Han kunde bara konstatera att det var väldigt torrt, och att det troligen är det som kliar. Blev rekommenderad att använda Intim tvättolja i duschen och smörja med Locobase repaire. Och använda Elocon (kortison) om det är extremt. Inga tecken på sjukdom iaf, så det känns skönt!
    Vad skönt att de inte var ngt så.

Måste fråga om ngn här inne fått höra eller läst till sig & kännt igen sig i diagnosen Vestibulit?
Svar på tråden Sår i underlivet