Anonym skrev 2009-11-27 14:23:59 följande:
Jag har också så! Fast inga sår. Jag har varit hos en gyndoktor och hon chansade på underlivseksem. Det är som eksem-prickar.. inget var, inget vattnigt men rött och svullet. Det kliar som faan! Det kan hålla på i en dag eller flera dagar. För mig ser det också ut som smulat papper, men jag har alltid trott att det är just smulat papper eller flytningar?
Det behöver inte vara sårigt för att vara psoriasis.. Det är det inte alltid på mig heller men det är rött och lite svullet och huden är liksom "blank" där.. och det som gör att det ser ut som smulat papper är vad jag förstått gammal hud som lossnar.. Vid psoriasis produceras det ju ny hud 7ggr snabbare än vanligt.
Anonym (en till) skrev 2009-11-27 14:31:36 följande:
Tack!!! Då behöver jag inte "oroa" mig, för jag har likadant + psoriasis... och jag misstänkte att det var det, psoriasis alltså... har dock inte undersökt det (i underlivet alltså), men jag har psoriasis i hårbotten också, samt under armarna (ibland, blossar upp) och nu i underlivet samt i bakre regionen. Kliar som F-N! Kan tillägga att läkarna tror att jag även har psoriasisartrit. :( Använder du någon salva TS? Jag har även några fläckar här och där och det har jag fått salva mot, men jag tror att den är för stark att använda i underlivet... NU är det bara vatten och barn/olivolja som gäller
Jag har inga eksem i underlivet just nu så jag har ingen salva till just det men jag vet andra som smörjer med betnovat-kräm. Är det det du fått för det andra? Isf kan du nog använda det i underlivet också, fast det finns kanske svagare Betnovat-krämer också har ingen riktig koll.
Hur känns psoriasisartrit? Är rädd jag ska få det också..