• 2 barnsmamma

vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?

tycker min son väger lite mycket vid 8 månader!! han väger 10160 g & är 75,5 lång. kan tilläga att han vägde 3450 g & var 51 lång vid födseln så han var ju inte stor!! han är född 20 mars. skulle vara kul & veta vad era barn väger & hur långa dom är i samma ålder!!!

• Svar på tråden vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?
  • Linjo82

Min dotter föddes den 3 jan och var då 48 cm lång och vägde 3420 gram.

Vid 8 månader var hon 65,5 cm lång och vägde 8175 gram.
    Vid 10 månader var hon 69,5 cm lång och vägde 8925 gram.

Men nu skiljer det ju från pojke och flicka och barn och barn..

• mylen

min flicka är 6½ månad och väger 8,6 kilo och är 68 cm. ligger lite över kurvan men är en normalstor charmerande, frisk och glad bebis :)

• 2 barnsmamma

min son är okså frisk & glad bebis!! men min äldre son vägde mindre vid samma ålder & han vägde mer vid födseln!! båda har legat över kurvan!!! men jag är orolig att han väger för mycket! därför är det intressant & höra vad era barn väger!!

• ysteresther

dottern har precis fyllt 9 mån men kan kanske få vara med ändå? hon är 72cm och väger 8,850 kg.lång och ganska smal tycker jag,men full av energi!

• caspersmamma 08

Min son är nu 16,5 mån men när han var 8mån så vägde han 6255g och var 63,5cm
    vid 15mån vägde han 8,220g och 69cm.
    När han föddes vägde han 3630g och var 51cm.

2 barnsmamma skrev 2009-11-26 21:50:31 följande:
    min son är okså frisk & glad bebis!! men min äldre son vägde mindre vid samma ålder & han vägde mer vid födseln!! båda har legat över kurvan!!! men jag är orolig att han väger för mycket! därför är det intressant & höra vad era barn väger!!
    Jag tycker om man jämnför med hans längd att han väger alldeles normalt apsolut inte för mycket
  • Lilla doit

Har en liten son på 8månader och han vägde sist vi kollade drygt 9,5kg och var ungefär 71cm lång....spelar ju ingen roll om dom är lite "större" , klart grabbarna ska bli stor och stark! =)

• En helt vanlig mamma

8 månader, 75 cm o 11,1 kilo!!
    Stadig kille

• nirakanna2

På 8-månaderskontrollen var vår kille 71,5 cm och vägde 9,7 kg. När han föddes var han 52 cm och vägde 3,6 kg.

• 2 barnsmamma

vad skönt att höra att det finns barn i min sons ålder som ligger nästan lika =)

• Guld gossarnas Super Mamma

Min son vägde vid 8månader 6800g och var 68cm lång,när han var 1år så vägde han 8055g och var då 72cm. Vägde då han föddes 4065g och var 52cm lång. Alla växer vi lite olika. 

Svar på tråden vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?