• 2 barnsmamma

vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?

tycker min son väger lite mycket vid 8 månader!! han väger 10160 g & är 75,5 lång. kan tilläga att han vägde 3450 g & var 51 lång vid födseln så han var ju inte stor!! han är född 20 mars. skulle vara kul & veta vad era barn väger & hur långa dom är i samma ålder!!!

• Svar på tråden vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?
  • 2 barnsmamma

tack solstrålen 76!!!!! för ditt svar!!!! känns bättre!! min son e ju en bastant liten kille!! men tror att båda mina pojkar blir långa :) pappan e 189cm & jag e 172cm så det kan ju ligga i generna!!!
    men vill fortfarande vete vad era barn väger i samma ålder =)

• Keyrie

Jag tror, eller rättare sagt så borde det ju vara lite hur det ser ut i släkten också. Har ni långa pappor, farfar, farmor eller ni mammor kanske är långa?

När min lille Edvin föddes vägde han 3650g och var 52 cm.
    Nu är han 3 mån och väger 7160g och är 67 cm.

Han har redan växt 15 cm och gått upp nästan 4kg. Men det ligger i släkten. Jag är 1.70, inte så långt kanske, pappan är 1.83 men både farfar o morfar är närmre 2m så det finns ju o brås på

• SötFlöt

min dotter var 74 cm lång och vägde 8 kg vid 8 månader

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • guldrosen1

Var på Bvc idag och i morgon är han 8 månader och väger 11,8 kg och är 75 cm lång!

• Mrs Ella

Min son väger 8,2 kg och är 69 cm.

Han är exakt lika gamal som TS son.

• sanHbg

min tjej vägde 7860g för en vecka sedan (född 6/4) vet dock inte hur lång hon är (vägdes på akuten vid läkarbesök därför jag bara har vikt). men när hon var 7 månader var hon 69 lång och vägde 7635g. Så jag antar att hon är strax över 70 i längd nu. Vi ska på 8 månaders kollen på bvc på måndag så kan ju alltid återkomma då

• LillaFlingan

2 barnsmamma skrev 2009-11-26 21:27:58 följande:

tycker min son väger lite mycket vid 8 månader!! han väger 10160 g & är 75,5 lång. kan tilläga att han vägde 3450 g & var 51 lång vid födseln så han var ju inte stor!! han är född 20 mars. skulle vara kul & veta vad era barn väger & hur långa dom är i samma ålder!!!
    han väger inte alls mycket??!!

min son var 75,5cm vid 6½mån och vägde ynka 9270gr.. jag frågade då min bvc sköterska vad han borde väga i förhållande till längde och då sa hon 10,5kg!
    min son är inte knubbig någonstans!!! och har aldrig varit, tvärtom.

vid födseln var han 55-56cm lång och vägde ynka 4115gr, man såg revbenen som stack ut osv.. :S

Så nää din son väger inte alls för mycket någonstans!:)
  • LillaFlingan
    LillaFlingan skrev 2009-12-09 22:51:56 följande:
    2 barnsmamma skrev 2009-11-26 21:27:58 följande:
    han väger inte alls mycket??!!min son var 75,5cm vid 6½mån och vägde ynka 9270gr.. jag frågade då min bvc sköterska vad han borde väga i förhållande till längde och då sa hon 10,5kg!min son är inte knubbig någonstans!!! och har aldrig varit, tvärtom.vid födseln var han 55-56cm lång och vägde ynka 4115gr, man såg revbenen som stack ut osv.. :S Så nää din son väger inte alls för mycket någonstans!:)
    ps: min man är 186,5cm och jag är 178cm! min pappa var 186,min farfar är 190 och farmor var 175cm.. min mamma är 170, mormor var 175 och båda mina mostrar är 175cm! har massor med långa i våra släkter!:)ds
  • Vikingakvinnan

Min son vägde 9 kg och var 74 lång när han var 8 månader.

Min granne som nu har vuxna barn sa att jag har tur som har så lätta barn. Hennes söner hade båda vägt 10 kg när det var 3 månader! Oops!

Svar på tråden vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?