• 2 barnsmamma

vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?

tycker min son väger lite mycket vid 8 månader!! han väger 10160 g & är 75,5 lång. kan tilläga att han vägde 3450 g & var 51 lång vid födseln så han var ju inte stor!! han är född 20 mars. skulle vara kul & veta vad era barn väger & hur långa dom är i samma ålder!!!

• Svar på tråden vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?
  • kokos

Min son blir 8 månader imorgon. Var på BVC idag och han väger 9,495 kg och är 73,3 cm lång

• ChoopChoopSong

Våra barn var ca 70 cm långa när de var 8 månader. De vägde (enligt våra papper) 7,6 resp 8,2 kg. Men de föddes något för tidigt och var ganska små när de kom. De har alltid följt sina kurvor.

• ChoopChoopSong

Tycker dock inte att 10 kg och 75 cm låter extremt mycket för en 8-månaders som var stor eller relativt stor vid födseln. Våra tvillingar låg ungefär på detta när de var 1 år, men alla barn har ju sina egna kurvor att utgå från.

• Bellaru

dottern 8 månader vägde 10175 och var 74,5 cm lång:)på 8 månaders kollen...hon har alltid haft reserver hehe sen hon föddes hon vägde 4,30 när hon föddes och va 51 cm lång men det är bara bra att hon har lite reserver ifall hon skulle bli sjuk

• anchel

Vi har inte vägt ännu för 8-månaderskontrollen ska på bvc imorgon. När hon var nästan 7 månader vägde hon 9800 och var 70 cm lång. Då sa bvc-sköterskan att det är vad en 1-åring brukar väga...
    Jag tycker dock inte att din kille verkar väga för mycket alls. han är ju så pass lång.

• kärring jävel

Min son vägde vid 8 månader 9255 och var 74 cm lång.

När han föddes vägde han 3085 och var 50 cm lång.

• Hallonsaft

Min dotter vägdes idag. Blev 8 mån för 2 dagar sedan. Hon väger 6,5 kg och var 65 cm lång.

• anchel

Idag vägde vi Erika. Hon vägde 10140 gram och var 73 cm lång.

• Micki

Min tös va en ganska så liten krabat när hon kom,3050 och 48 lång. 7½ månad senare-1060 och 71 lång :)

♥ Amanda ♥
Svar på tråden vad väger & hur lång är eran 8-månaders bebis?