Min 3 åring bara GNÄLLER!!
HJÄLP!!!
Jag tror snart jag blir galen. Min son 3 år i augusti bara gnäller känns de som.
Jag bor själv med han. Han går på förskola mellan 8- 13 två dagar i veckan och 8-16 två dagar och 8-14 en dag. han träffar sin pappa någon gång i veckan. Oftast att pappan kommer hem till oss. Men ibland har han sonen. Han sover hos sin mormor och morfar ca 1-3 nätter i månaden (inte i rad) och de trivs han med och vill själv. Han har eget rum hos dem.
Han är väldigt mammig om jag jämför med mina kompisars barn. Jag kan inte som de kan lämmna han hos någon kompis och dens barn för att åka o träna eller så. Även fast de barnen brukar vara hemma hos oss och sova över här utan sina föräldrar.
Så vi är med varandra hela tiden förutom när han e på förskolan eller någon gång/gånger i månaden han e hos mormor.
Nu är han i en period(??????????) då han bara gnäller
Jätte jobbigt. Förut har vi varit väldigt sociala och träffat massa vänner /släkt coh hittat på roliga saker. Men de känns omöjligt nu då han bara gnäller hela tiden eller gråter och skriker. Han har börjat sparka och slå på mig också.
Känns som om inget jag gör duger åt han. Han bara ska gnälla för gnällandets skull(????) Han har kommit in i att han inte ska dela med sig också. Allt ska va hans och ingen annan får något.
Hans betende får konsekvenser och jag får ofta bära han ut ur situationer .
Ofta ger han sig inte. Han bara måste sjunga en sång JÄTTE högt när vi åker komunalt tex. Går inte ens att avleda han. utan han hänger upp sig på saker och lämmnar de inte.
Jag är inte slapp med han , utan vi har regler och ordning hemma. men som de är nu känns de som kaos. För jag får bara säga nej och sluta i varannan mening.
Jätte svårt när man bor själv då man inte har någon att prata om det med. Ingen som ser vad jag gör för fel eller så.
känns tråkigt att de inte ens känns kul att sluta kl 13 för man vet att man kommer få höra gnäll så många timmar
SNÄLLA säg de bara är en fas?? Och de kommer gå över???