• violis

Anklagad för att nästan kvävt hans barn (Långt)

Det är INTE normalt beteende för en 4.5 åring! Ett barn i den åldern ska kunna dela all sin mat (undantaget endel kött odyl)äta ordentligt med kniv och gaffel och tugga maten!
    Vid den åldern ska man också klara sig själv mer el mindre på toa-har man kissat ska man klara sig helt själv och man bör också börjat öva på att torka rumpan själv när man bajsat( de behöver fortfarande hjälp att kolla så att det blir ordentligt gjort )
    Att man inte slår NÅGON oavsett om det är ett barn el djur ska de också ha klart för dig-att de sedan kan bli osams med kompisar/syskon och smälla till dem (kompisar någon enstaka gång,syskon mer ofta) kan ju hända..djur ska de ABSOLUT veta att man INTE får slå!
    Att hon ljuger ,ja att barn bättrar på sanningen det händer fast man brukar inte ljuga om att någon slår dem i den åldern.
    Så "som vilket barn som helst" skulle jag inte säga att hon är!
    Går hon på förskola-och i så fall hur fungerar det där?
    Funkar det bra där så kan det vara ett fal av att hon lärt sig manipulera sin pappa för att få hans uppmärksamhet genom att uppföra sig illa/som en bebis.
    Handlar det om uppmärksamhet så kanske det hjälper om pappan får ta mer och du kan ta ett steg tillbaka och vara den "roliga" personen i flickans närvaro som leker och hittar på skoj saker-du slipper ju också utsätta dig för att bli oskyldigt anklagad om du inte tillbringar en massa tid ensam med dottern-dessutom- om nu pappan tror på dottern och att du är "boven"hur kommer det sig då att han "låter" dig passa dottern då???..om dina idéer skulle vara så dumma (vilket de INTE är!)
    hur kan han då med gott samvete lämna dottern med dig??

Vad jag har för "expertis"..tja bortsett från en högskoleutbildning-innehållande bla barns utveckling-vilken utbildning?jo förskollärare som jag dessutom jobbat som i drygt 15 år!

Svar på tråden Anklagad för att nästan kvävt hans barn (Långt)