Anklagad för att nästan kvävt hans barn (Långt)
Hej
skriver här för att få avreagera mig lite, skulle även vara tacksam för era åsikter i det hela!
Jag har varit tillsammans med min man i snart två år, vi gifte oss nu i maj.
När vi träffades hade han en dotter på 2,5 år, detta gjorde mig ingenting eftersom jag älskar barn. Jag har alltid velat ha barn och jag jobbar med barn.
Mitt problem började när jag lämnade allt och flyttade 25 mil för att leva med min nya familj.
Min lilla bonus var välldigt bortskämd, hon fick nästan allt hon ville bara hon fick ett utbrott och började skrika, min man tyckte väll synd om henne eftersom han bara har henne varannan vecka.
Nu när hon blivit större ( hon är snart 4,5 ) har hon börjat anklaga mig för att jag slår henne. detta har hänt ett antal ggr. En gång började hon när vi bara skulle gå på toaletten inne på en mack ( alltså hon gallskrek inne med mig på toa att jag slog henne, lät nästan som hon fick en kniv i sig).
Detta låter jag inte påverka mig så mycket, klart att man blir arg och ledsen men ändå.
I alla fall så får jag tjata på denna 4åring varje måltid om att hon måste tugga maten eftersom hon bara stoppar in och sväljer.
Familjen va hos några vänner i sthlm för ett tag sen, då vart bonusens far ute på kvällen, så jag och min väninna beställde hem sushi till oss 2 och bonus.
Flickan stoppar ris i munnen och pressar ner i halsen så det fastnar. Hon blir BLÅ!
vi fick som tur va upp det, men ungen tuggar fortfarande inte.
Igår va mina svärföräldrar här och svärfar påpekade att vi är ALLDELES för hårda mot ungen.. " hon är ju bara ett litet barn"
Detta resulterade i, när bonus lagt sig och svärföräldrar åkt hem, ett bråk.
Att jag skulle vara för hård mot flickan.. jag säger till henne när hon gör saker som jag inte accepterar ( lögner om att jag slår henne, att hon inte tuggar maten, hon slår andra som inte gjort nått, slår vår lilla valp på 8 veckor i huvudet flera ggr, m.m)
Mannen häver då ur sig att det va ju inte flickans fel att hon satte i halsen så hon blev blå, det va ju faktiskt mitt och min vänninas fel för att vi inte hade delat maten!
Men seriöst, ska jag sitta och skära ris till en 4 åring? Jag trodde att dom hade tänder att tugga med!
Allvarligt, jag tar hand om hans dotter mer än han själv, är hemma och badar och lägger henne på kvällarna när han tränar. Jag får hela tiden säga ifrån för att ingen annan gör det, men vem får skiten?
Jo JAG!