Anklagad för att nästan kvävt hans barn (Långt)
Flickan mår ju uppenbart inte bra, håller med övriga. Tycker det kan vara en idé att kontakta bup, innan detta går över till ännu värre beteendeproblem. Samt att du helt klart måste ta ett ordentligt snack med din man om situationen, vad tror han? Att man aldrig får säga nej till ett barn?! Ni måste diskutera uppfostran. Vad vill han att hans dotter ska bli, hur vill han att hon ska utvecklas?
Hur som helt tycker jag att detta låter som ett ganska akut problem, och det är trots allt flickan som behöver HJÄLP. Hon behöver absolut inte skäll, men så tror jag inte att du tänker heller iofs, men ändå. Förmodligen behöver hon tydliga och konkreta gränser, men hon är det något som oroar henne (eller om någon tex slår henne) så måste hon också få hjälp och stöd i detta.
Ingenting av det du rabblar upp är öht särskilt normalt beteende, förstår inte riktigt detta med maten? Har hon blivit tvingad när hon var liten? Det är något som inte är som det ska... kontakta bup är mitt huvudsakliga råd, och få hjälp med att förstå flickans beteende.
Det är absolut INTE ditt fel!!!