• Venga

Någon mer som är lågtempad? Jag har 36,2 i normaltemp.

Jag har alltså ganska låg normaltemp, kring 36,2. När jag har 37,0 är jag varm, konstig i huvudet och allmänt feberpåverkad. Nu i kväll känns det som att jag kokar och när jag tar temp så har jag 37,2. Hur ska man tänka? Har jag då 1 grad över min normaltemp och alltså lika påverkad som om någon med normaltemp på 37,0 som har 38,0? Jag tycker ju att det känns så, men kul att höra om någon mer har erfarenhet av detta.

• Svar på tråden Någon mer som är lågtempad? Jag har 36,2 i normaltemp.
  • maskrospärlan

jag ligger väl normalt på 36,5 ungefär så ja jag anser mej ha feber när jag ligger på 37,5, känner mej då febrig , men pratar man med sjukvården så verkar det som man måste ligga över 38 annars är det inte feber, konstigt tycker jag

• lilla sandra

Jag är halv utslagen när jag har över 37 grader. Känns skitlöjligt, men har man 35,9-36,2 i normala temp så är det ändå en ganska bra höjning.

• Venga

Visst känns det konstigt att tänka att man har feber vid 37,2 men man har ju faktiskt en grad över normaltemp.

• HelHel

Samma här, ligger på runt 36 i normaltemp. Min pappa är likadan.
    Sambon tror inte på mig när jag känner mej sjuk vid 37-37,5 grader.

• Fluffguf

Jag har också runt 36 normalt och känner mig jättedålig vid 37. Förra hösten var jag inne på akuten med en luftrörsinfektion, och hade då precis under 38, och då räknade de inte det som feber fast jag var jättedålig.

• Guru13

Har också 36,2 i normaltemp.Jättejobbigt i skolan när man kände sig dålig och fick gå till skolsyrran.Blev alltid tillbakaskickad till klassrummet.

• bambigirl

Har också 36,2 och är febrik vid dryga 37 grader... Förra fredagen var jag upp och nosade på 39,5... Då var man inte så kaxig.

• exiteme

Jag har 36,3 i normaltemp. Trodde jag skulle dö häromdagen när jag fick 40,2!!!

• MammaTillNeoh

Min mamma har låg temp, ungefär som du. Och när hon får bara 38 graders feber så ligger hon till sängs och är jättedålig..

• Trollsländan

Har 36,6 i normaltemp vid en grads höjning känns det som om jag kokar. Då jag var riktigt dålig när jag var gravid sist hade jag 39,3 sjukvården tyckte att jag kunde återkomma om det varade i tre dagar!

Svar på tråden Någon mer som är lågtempad? Jag har 36,2 i normaltemp.