• Venga

Någon mer som är lågtempad? Jag har 36,2 i normaltemp.

Jag har alltså ganska låg normaltemp, kring 36,2. När jag har 37,0 är jag varm, konstig i huvudet och allmänt feberpåverkad. Nu i kväll känns det som att jag kokar och när jag tar temp så har jag 37,2. Hur ska man tänka? Har jag då 1 grad över min normaltemp och alltså lika påverkad som om någon med normaltemp på 37,0 som har 38,0? Jag tycker ju att det känns så, men kul att höra om någon mer har erfarenhet av detta.

• Svar på tråden Någon mer som är lågtempad? Jag har 36,2 i normaltemp.
  • Friterad

Har cirka 35,5-35,9 i morgontemp, men får tyvärr oftast väldigt hög feber när jag blir sjuk. Får inte sällan kring 39,5 och är verkligen halvdöd då. Känner mig sjuk redan vid temp över 37 grader.

• Beckah82

Googlade mig hit

Min yngste pojk, 2 år gammal, har 35,8-36,2 i normaltemp (mätt måååånga gånger). Nu ikväll hade han 39,6 och då blev jag skiträdd. Men nu har jag fått ner den till 36,4  

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • bellzan

Idag hade jag 35,2 och sen 35,8 och som högst kommer jag upp till 36 bara!!

• crossfit

De flesta människor har runt 36 i temp, man har trots det inte feber från man har över 38.
    Har aldrig träffat någon som har 37.

• canmamma

Min äldste son har en normaltemperatur på 35.8-36.2 . Har han över 37 grader så är han riktigt medtagen och då han har känslig mage kräks han alltid om vi inte hinner ge febernedsättande i tid. Försök förklara den för alla dem som styvt hävdar att bara det som är 38 grader är feber...

• Yvette

Jag har också ca 36 grader i normaltemperatur. Jag känner mig svag och orkeslös vid 37 grader. Trots detta så struntar ju sjukvården i mig. Jag tycker det borde vara lika för oss. DVS att när vi har 37 grader borde det vara som när en person med 37 grader i normaltemp har 38 graders feber.

På sjukrådgivningens sida står det så här: Generellt kan man säga att temperaturer över omkring 38 grader är feber. Det viktigaste är egentligen inte temperaturen i sig, utan det är hur man mår för övrigt som avgör om man är sjuk. 

Alltså mår man dåligt allmänt och är svag borde sjukvården lyssna på en oavsett om de anser att man har feber eller ej.

Jag har idag 36,9 och känner mig fortfarande klen efter flera dagars förkylning. Hade 37,2 igår och dagen före det hade jag 38,2. Så temperaturen går neråt iallafall. Är trött och svag i kroppen.

//Y

• MySecret

Det är väl en alldeles normal temp?!

Jag ligger också där omkring men nu när jag är gravid är den högre.

Min sambo däremot ligger runt 35 o när han hade 38grader o lunginflammation var han i stort sett döende :p vår son som är 3 har också låg temp.

• wiggly

Jag brukade vara högtempare för över två år sen. Sen har jag blivit riktigt lågtempare, har haft runt 35.5 i temp. Mätte varje dag, tre gånger om dagen i en vecka förra året. Men jag tror jag har nåt med sköldkörteln, har mått dåligt länge nu och har alla symptom på hypo. Tills nu, nu har hela sköldkörteln svullnat upp till det tredubbla på bara en vecka, jag är assjuk, feber, vilopuls på 110, svettas som en gris. Vet ännu inte vad f-n detta är men ska in till min läkare idag för att få reda på mitt ultraljuds resultat. Hoppas dom kan operera bort hela körteln redan idag, herregud, har aldrig vart så sjuk förut och det gör fruktansvärt ont i den äckliga körteln. Men, för att återgå till huvudfrågan, väldigt låg bastemperatur är ett huvudsymptom på hypo. Sköldkörteln är den som reglerar kroppstempen. Så sök vård!

• MySecret

Man brukar ju ligga högre under kvällen, jag har 37.1 o är gravid.

Min sambo låg på 35,4. Kan det vara farligt att ligga så lågt? Han har haft det så under längre tid.

• amandak00

är ganska lågtempad brukar alldrig ha över 36 brukar ha mellan 35,6-35,9. brukar känna mig febrig vid 37,0.

• Mrkontra

Jag har också väldigt låg kroppstemperatur. Ligger på 35-35,5 och ibland 36. När jag närmar mig 37 så är jag riktigt hängig och dålig. När jag når 40 grader så känner jag mig friskast i världen och mår som en prins, märkligt! Jag är väldigt sällan förskyld och har inga sjukdomar eller symptom på annat sätt så jag köper inte det med sköldkörteln i mitt fall!

• Maxine

Har själv ungefär 36.1 som normaltemperatur. Verkar tåla feber ganska dåligt och känner mig ofta helt matt och dålig på bara drygt 37. Det känns helt ruttet när man går till vårdcentralen för att man känner att man dragit på sig något rejält, sedan tar de tempen som visar 38 och tycker att det är det roligaste de någonsin har hört

Svar på tråden Någon mer som är lågtempad? Jag har 36,2 i normaltemp.