• Anaiah

Ta bort analflikar SNABBT! Var i Sthlm?

Anonym (Blä!) skrev 2009-11-28 22:51:29 följande:

Anonym (stolt flik) skrev 2009-11-28 22:47:13 följande: Jag är ganska mån om både mitt inre och yttre, och vill inte ha saker som jag inte finner estetiskt tilltalande om jag inte måste. Min snubbe bryr sig inte,men för mig är det viktigare att jag själv är nöjd med min kropp än att ngn annan är nöjd med den. Det är ju trots allt min kropp Det är jättebra om man känner att det är ok med flikarna, jag önskar att jag kunde känna så för att slippa gå och visa röven för läkaren...
    Men är det inte lite med "analflikar" som det är med hemorrojder - de kommer bara fram när man faktiskt trycker ut dem?

Har inga flikar själv ännu, men som gravid har jag hemorrojder, men de tittar bara fram när jag ska "trycka ut något" så att säga, inte hänger de ute hela tiden i alla fall...
  • Anaiah

Anonym (Blä!) skrev 2009-11-28 23:26:33 följande:

Anonym (Ac3) skrev 2009-11-28 23:24:55 följande: Tack Och tills vidare ska jag prova den Ac3! Nu börjar vi komma någonvart i den här tråden. Stort tack
    Xyloproct är toppen också, blodkärlssammandragande salva med kortison och bedövande i ett - skitbra (bokstavligen )!
  • Anaiah

Anonym (Blä!) skrev 2009-11-28 23:30:20 följande:

Så var det för mig då jag var gravid, men efter graviditeten så har de gått tillbaka och fylls liksom inte på igen. Kvar är de där tomma flikarna, och de hänger där hela tiden
    Trist Ja, men då var det ju bra att några här visste vart du kunde vända dig för att få hjälp i alla fall
  • Anaiah
    Henrik34 skrev 2009-11-28 23:34:23 följande:
    Vad är analflikar? Låter som blygdläppar vid hålet som fladdrar när man pruttar. ??? Är det som hemorojder?
    Du kan väl läsa tråden, så lång är den inte
  • Anaiah
    Henrik34 skrev 2009-11-28 23:37:53 följande:
    Sant. läste det nu. Tomma drojder kan man väl säga. Fladdrar de då?
    Försöker du göra dig lustig på TS bekostnad eller är du bara lite trög?
  • Anaiah

Anonym (Ac3) skrev 2009-11-28 23:39:42 följande:

jag slet med Xyloproct i flera år innan Ac3 fanns på marknaden, och för mig funkade det aldrig riktigt bra... I brist på annat smörjde jag och smörjde och smörjde och visst blev det väl lite bättre men så fort jag hoppade över nån dag så va det lika illa igen Med Ac3 behöver man inte ens smörja, man trycker in det så får det verka under dan. och efter 2 veckor: Poff! Borta!! Men jag vet fler som gillar Xyloproct så den är säkert bra, fast med mig klickade det inte riktigt...
    Sant, Ac3 är verkligen enkelt att använda. Jag körde med Ac3 efter första förlossningen och jag tyckte också det var toppen då. Det smörjde ju bra också så man behövde aldrig riktigt ta i, plus att det lugnade irritationen. Xyloproct har ju kanske en lite annan funktion. Vet du om Ac3 också är blodkärlssammandragande på samma sätt som Xyloproct?
  • Anaiah
    Henrik34 skrev 2009-11-29 00:00:10 följande:
    Nej du Analiah jag undrade mest. Har själv haft rojder men aldrig fått flikar av dem.
    Men på vilket sätt var din fråga om de fladdrade relevant? Är inte det en högst personlig fråga? Och dessutom ganska okänslig...
  • Anaiah
    BlommyNess12 skrev 2009-11-29 00:05:27 följande:
    Jag föddes med en analflik, det du
    Inte illa pinkat! Själv sitter man väl här efter nästa förlossning med både en eller två flikar, fast å andra sidan är jag inte så mycket för "bakifråntagning" så jag kommer förhoppningsvis inte ha så många estetiska bekymmer med dem
  • Anaiah
    Henrik34 skrev 2009-11-29 00:08:34 följande:
    och? Är inte analflikar och rojder känsligt ämne? Sitter du på jobbet o pratar analflikar men om någon frågar om de fladdrar så går du balubas?
    Hmm, jag fattar nog inte dig riktigt. Jag ser inte relevansen i att fråga om flikarna fladdrar eller inte, det var liksom inte det som TS undrade över eller gick in på. Hon är ju obekväm med det rent estetiska, huruvida de fladdrar är ju inte på något sätt vidkommande för diskussionen och i alla fall JAG tycker det är okänsligt av dig att ställa en sådan fråga eftersom det inte spelar in i problemet utan är något som bara du av någon anledning är intresserad av. Jag tycker det känns suspekt och oseriöst, men du får gärna rätta mig om jag har fel.
  • Anaiah
    Henrik34 skrev 2009-11-29 00:19:24 följande:
    Jag undrade bara om de fladdrar när man fiser.
    Men vad spelar det för roll?
    ThisIsMe skrev 2009-11-29 00:23:07 följande:
    Om du läser inlägg #37 så ser du att TS inte är riktigt lika känslig som du. alltså ingen fara på taket!
    Tur det! Själv känner jag att det är som sagt suspekt när någon ställer en sådan irrelevant fråga i ämnet. Det är ju faktiskt "känsliga rummet" det här, inte "sandlådan".
  • Anaiah
    ThisIsMe skrev 2009-11-29 00:31:06 följande:
    Misstänksam? Vad är det du misstänker?
    Att han inte är speciellt seriös. Typisk flamsnisse liksom. Och med tanke på mitt nuvarande gästboksinlägg från honom så känns det tyvärr dessutom troligt.

Det var väl tur som fasen att just TS inte tog illa vid sig, men det är ju fler i tråden med samma problem, inte bara en person att ta hänsyn till längre.
Svar på tråden Ta bort analflikar SNABBT! Var i Sthlm?