Inlägg från: Eofrysina |Visa alla inlägg
  • Eofrysina

Snabb hjälp om Tigerbalsam tack. :-)

Vad i hela friden skulle kunna vara fel med tigerbalsam? Den innehåller visserligen lite kamfer men jag kan inte föreställa mig att den påverkar nämnvärt. Kanfer påverkar så vitt jag vet cirkulationen men tigerbalsam innehåller ingen större mängd

• Eofrysina

Föresten... jag hade muskelinflammation för ett tag sedan och då rekommenderades jag voltaren gel, den kan man tydligen ta fram till tredje trimestern.

• Eofrysina

Jag kollade på voltaren Gel på Fass www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Där står att man ska ordineras av läkare om man är gravid och att man inte ska ta den när man kommit till tredje trimestern. Jag blev själv tipsad om den av min läkare och hon sade att i undantagsfall kan även kvinnor som passerat tredje trimestern behöva använda den. Tror detta gäller alla liknande salvor.

• Eofrysina

Fast kamfer vet man ju en hel del om visserligen. Så krasst uttryckt är det kamfer med pepparmynta och kanel som de inte forskat på Hursomhelst vill man inte använda det kan jag väl förstå det och att kladda ner hela sig kanske inte är rekommenderbart vad vet jag... men överlag har jag extremt svårt att tro att tigerbalsam skulle kunna skada ....

skulle vara intressant om en läkare kunde hoppa in här i tråden och ge sin synpunkt

Hursomhelst TS så är det ju bra att fråga på apoteket, men jag är inte säker på att du får så bra råd där heller. Bästa är nog att ringa vårdcentralen och fråga vad de rekommmenderar.

Svar på tråden Snabb hjälp om Tigerbalsam tack. :-)