Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Sy sy sy!

Är vad jag vill göra nu!
    Köpte nämligen en symaskin igår
    Eftersom vi inte köpte något tyg eller mönster (väntar med det till vi är i Malmö så vi kan handla i den stoooora tygaffären) så har jag ännu så länge bara sytt en fin handduk av en gammal ful handduk. Klipte alltså sönder den till en mindre bit, utan de fula blommorna som var på den stora. Kastade kanterna och sydde sen ett band runt alla kanterna. Gjorde en fin liten öggla att hänga den i också av kantbandet! Skitsnygg blev den, precis lagom stor för bäbis att kräkas på när dne tiden kommer *s*

Funderar på att nu sätta mig och klippa sönder ett av våra lakan som ska kasseras och sy mindre lakan av den, som passar till spjälisen alltså. Senare vill jag dy påslakan och örngott och sånt själv också.

Men just nu har jag alltså inget mönster, och det tyg som finns att tillgå är just gamla lakan, påslakan, örngott, handdukar gamla t-shirts och sånt.
    Därför önskar jag mig tips av alla på vad man kan hitta på med det!! Inspire me!

• Svar på tråden Sy sy sy!
  • Lalalong

Dinturiel
    *l*
    Det låter skojj! Fast jag har bara gamla avlagda bomulls t-shirts... blir kanske lite sladdrigt

• Lalalong

Dintruel
    Kul idee! Får bli när jag varit i sy/tygaffären och köpt upp mig på vliselin och annat
    Idag tog jag helt enkelt en av mannens t-shirt och gjorde en "PAPPA" t-shirt av den.

desiderata
    Ojdå... det låter verkligen avancerat... Lycka till! Hoppas att jag en dag vågar mig på något sånt. Iofs skulle jag väl våga "poppa" till en klänning men jag måste ha mönster till själva grundklänningen då...

• Lalalong

MissBeccis
    En riktigt bra idee! Tack! Var får man tag på vete som man fyller den med?... (för jag antar att det är vete i?... verkar korkad nu, men jag har faktiskt ingen aning )

• Lalalong

Tack så jätte mycket för alla tips!!!!!
    Det blir en rolig pysselhelg!!!

• Lalalong

Ung kvinna
    Det var inte alls någon avancerad sak, men jag tycker inte jag behöver det heller
    Den heter Yamata FY780a. Köpt på Siba för under 1000 lappen.

Jätte bra tips! Tvättlappar har jag sytt, blev skit bra!
    Badrock har jag funderat på också faktiskt.
    Turban låter coolt för jag gör alltid det av en handduk runt håret när jag duschat.... men hur syr man en sån??

• Lalalong

Bissa
    Kräktrasor är typ det enda jag hjort hitills Har så dålig fantasti på att konstruera saker själv. Alltså jag vet inte hur jag ska klippa för att det ska bli rätt... är otroligt okonstnärlig egentligen

Men i helgen var vi i stora tygaffären och köpte massor med tyg och mönster. Har precis sytt en sparkdräkt till Bäbis
    Har även mönster till bad-cape och badvante med en ko på =) och till påslakan och örngott till spjälisen! Så nu syr jag för glatta livet

Svar på tråden Sy sy sy!