Bast skrev 2009-11-30 08:47:36 följande:
Vi har en växasäng som vi köpte till vår dotter, och som nu sonen sover i. Med facit i hand så hade det definitivt varit smidigare med en fullstor säng, dels för att man kan ligga brevid om barnet är oroligt/ledset/när man läser saga, men även för att man kan byta säng om det är så att barnet kommer traskande på natten och det blir trångt i sängen!(Annars kan jag tipsa om hur vi har löst det med barn som kommer på natten! Jag kan inte på några villkors vis sova med barn i sängen, men att strida om det när sonen väl kommer på natten är inget vi har lust med, någon av oss! Så nu har jag köpt en sänglåda som egentligen hör till Ikeas spjälsäng. Där i har jag lagt en spjälsängsmadrass och bäddat. Så när sonen kommer på natten har han sin egna lilla säng på golvet hos oss, alla sover bättre, och på dagen är det bara att skjuta under den under sängen eftersom att den har hjul!)
Jag tänker nog precis som du. Och ärligt talat, jag skäms nästan för att säga det. Men inatt när dottern vaknade hämtade jag lite filtar och la över hundens korg (som hunden ändå inte sover i) och bäddade med dotterns täcke och kudde och sen har hon sovit där inatt... Så har jag kunnat hålla henne i handen. Hellre det än att ha henne sparkandes, klösandes och pillandes i sängen... Stackars unge, får sova i hundkorgen. Tack för tipset om sänglådan!