• Anonym (Förvirrad)

Känner inte igen min fru...

Hejsan!
    Jag och min fru har varit tillsammans i 2 år. Under det första året var min fru spontan, kunde helt plötsligt överraska mig med avsugningar/sex. Nu har allt sånt försvunnit. Hon är bara besvärad av mig verkar det som. Jag köper kläder och sexiga underkläder till henne. Ger henne komplimanger och försöker på alla sätt att få henne intresserad. Men det händer bara inte. Har även försökt att ta ett steg tillbaka. Men då blir det bara ännu värre, om än mer ointresserad. Försöker prata med henne, men hon blir bara arg å grinig. Vet snart inte vad jag ska ta mig till. Hon är verkligen helt förändrad. Hela vårat sexliv är bara på hennes villkor. Om hon nångång är sugen, så är det bara för mig att tillgodose det. Men aldrig någonsin om jag skulle försöka eller ge en invit om att jag var sugen, då är det som strutsen och huvudet i sanden. Jag älskar henne av hela mitt hjärta och vet inte hur jag ska betee mig längre.

• Svar på tråden Känner inte igen min fru...
  • spaceylisie

Anonym (samma) skrev 2009-11-30 21:30:10 följande:

Anonym (Förvirrad) skrev 2009-11-30 21:11:24 följande: Nej det måste du inte... Det funkar så här på FL ska du veta, att om en kvinna hellre onanerar och har än den ena än den andra förklaringen till att hon inte vill, så är det hormoner, sköra underliv, bla bla vilket kan vara sant naturligtvis, men OM hon vill, så försöker hon, eller smeker eller är lite go bara. OM en kille skulle vara så mot sin kvinna och kanske sätta sig vid datorn o runka istället, så ska du få se 3oo inlägg om vilket svin han är. Jag lider med dig, för jag har fått höra samma skit själv. Vilket naturligtvis bara är enkla undanflykter. Vet att du inte vill höra det, men för tillfället så tänder hon ej på dig, och det är bara hoppas för din skull att det kommer tillbaka. Sexlivet är bådas ansvar. Skulle jag som man säga nej, varje gång ALLT inte är perfekt, så skulle jag vara oskuld vid det här laget. Jag låter hård kanske, men jag har lidit som fan i flera år...nu lever jag med henne för barnens skull och sköter mitt sex själv. man orkar inte bli bortstött hur många ggr som helst.. Jag håller tummarna för dig! Ha de gott!
    Jag kan faktiskt inget annat än instämma i det mesta du ovan skriver. Enligt majoriteten (kvinnor) här på FL ska det visas full förståelse för en kvinna som inte vill ha sex p.g.a. hormoner, förlossning, barn, disken, TV eller vad som helst medan en man ska finnas där för sin kvinna och inte sin kuk. Litet överdrivet men ack så sant.

Vill man så kan man - såvida det faktiskt inte finns något medicinskt konstaterat hinder. Och då brukar man ha försökt gode mycket innan man ens har konsulterat en läkare och då är ens partner för det mesta rätt insatt i problemet.

Man kan inte acceptera att något "bara är" i ett förhållande. Skulle hon acceptera att det "bara är så" att du enbart vill ha analsex? Att det är vad din kropp tänder på? Troligast inte.

Vill hon inte prata eller kommer ni ingenstans så tycker jag att ni ska försöka med samtalsterapi och vill hon inte det i och med att hon inte förstår problemet, så konkretisera problemet och förklara att det är stort nog för dig att överväga en eventuell framtida separation. För i ärlighetens namn - hade det varit min sambo hade jag inte stannat i längden. Barn eller ej.
  • Anonym

Jag var likadan i ett tidigare förhållande. Orkade inte, kunde inte, ville inte. Ända tills min kille började småflirta lite med en tjej på jobbet och gick ner några kilo.

DÅ helt plötsligt blev han het igen. När jag kände att han var på väg att glida mig ur händerna, då bubblade allt det där upp som jag känt när vi var nykära osv...

Tyvärr valde han jobbtjejen. Hon var en mycket gladare och positivare människa än mig sa han. Det var alltså inte sexdelen som gjorde 100% att han gick, men jag har förstått i efterhand att han led så fruktansvärt av att inte känna sig älskad och attraktiv för mej.

Man lär sig av sina misstag. Nu är jag kåt jämt och ställer gärna upp efter konstens alla regler för att behålla min nya sambo, men tyvärr är han bara.... trött... (=

• LeWi

TS - min första fråga till dig är - Äter hon hormoner?
    Tar hon minipiller?

När jag åt cerazette efter barnen försvann ALL sexlust. Jag ville inte, orkade inte, hade inte en tanke på sex eller något behov av närhet till min man alls.
    Kände mig mest besvärad när han rörde mig.

Till slut sa han ifrån. "Det här är inte du, det är något som är fel."
    Jag bytte tillbaka till p-piller och förändringen kom nästan omedelbart.
    Känslan av att vara kåt... Jag hade liksom glömt bort hur det var!

Vill bara säga att hennes "offkänsla" mot dig mycket väl kan vara hormonell. Kolla vad hon stoppar i sig och be henne testa något annat!
    (för tappar man sexlusten följer ofta depression och nedstämdhet, viktuppgång etc med i det paketet - helt klart värt att byta och se om man hittar en lösning som passar bättre)

Lycka till

I reject your reality and substitute my own.
  • Anonym (men hallå!)

Har ni bara varit tillsammans i 2 år och har på den tiden hunnit med att få 2 barn tillsammans?!! Oj! Jag har också fått 2 barn på 2 år (är kvinna) och förstår henne precis! Ta det lugnt! Hon behöver dock bli bättre på att prata med dig om hur hon känner sig!

• Anonym (lugn)

men vad fan ts lugna ner dig lite. Klart hon blir off när du är så på.

ni har varit tillsammans i två år och har TVÅ BARN hon har varit gravid 1½ av dessa två åren och förmodligen ammat och förändrats kroppsligt!

vem tar barnen på nätterna av er? vaknar den lilla på natten?

hur gamla är det stora barnet?
    Hur länge har sex "problemen" pågått?

• Anonym (men hallå!)

Anonym (lugn) skrev 2009-12-07 14:11:16 följande:

men vad fan ts lugna ner dig lite. Klart hon blir off när du är så på. ni har varit tillsammans i två år och har TVÅ BARN hon har varit gravid 1½ av dessa två åren och förmodligen ammat och förändrats kroppsligt! vem tar barnen på nätterna av er? vaknar den lilla på natten?hur gamla är det stora barnet? Hur länge har sex "problemen" pågått?
    precis vad jag menade också..
  • sötäpplet

Jag tror som många skriver; att du är för "på".

Det är stressande, osexigt och irriterande. Tänk dig själv att bli jagad runt av en sexhungrande karl i hela huset varje dag med paket med sexiga underkläder och 20 frågor om varför hon inte har lust. Din frustration över att inte få sex blir för henne en känsla av att bli jagad och objektifierad.

Kanske får hon till och med en känsla av att det inte är henne som person du vill ha utan att du bara vill "doppa". (Vilket är en känsla som VERKLIGEN INTE ökar lusten).

Försök att avlasta henne hemma. Se till att ni delar upp hushållsarbete och tid med barnen så rättvist som möjligt. Se till att din partner kommer iväg från barn och hem och får vara ensam på olika saker. T.ex. uppmuntra henne att ta en kväll ute med sina väninnor. Eller boka in sig några timmar på spa.

Såna saker höjer hennes känsla av välbefinnande, ger energi och får henne att skratta vilket är väldigt välgörande. När man mår bra brukar man vilja ha mer sex... och man blir mer generös.

Försök att hitta saker att berömma henne för (obs! inte på temat sex) och säg positiva saker ofta. Använd gamla kärleksuttryck som ni hade när ni var nyförälskade.

• Anonym (beenthere)
    sötäpplet skrev 2009-12-11 10:08:31 följande:
    Jag tror som många skriver; att du är för "på". Det är stressande, osexigt och irriterande. Tänk dig själv att bli jagad runt av en sexhungrande karl i hela huset varje dag med paket med sexiga underkläder och 20 frågor om varför hon inte har lust. Din frustration över att inte få sex blir för henne en känsla av att bli jagad och objektifierad. Kanske får hon till och med en känsla av att det inte är henne som person du vill ha utan att du bara vill "doppa". (Vilket är en känsla som VERKLIGEN INTE ökar lusten). Försök att avlasta henne hemma. Se till att ni delar upp hushållsarbete och tid med barnen så rättvist som möjligt. Se till att din partner kommer iväg från barn och hem och får vara ensam på olika saker. T.ex. uppmuntra henne att ta en kväll ute med sina väninnor. Eller boka in sig några timmar på spa. Såna saker höjer hennes känsla av välbefinnande, ger energi och får henne att skratta vilket är väldigt välgörande. När man mår bra brukar man vilja ha mer sex... och man blir mer generös. Försök att hitta saker att berömma henne för (obs! inte på temat sex) och säg positiva saker ofta. Använd gamla kärleksuttryck som ni hade när ni var nyförälskade.
    Jag tror inte på det där. Eller, jag vet av egen erfarenhet att det inte funkar. Efter många, många år med ovanstående upplägg har jag insett att problemet ligger hos henne, inte i de yttre omständigheterna. Hon måste hitta det där inom sig själv, för jag har gjort vad jag har kunnat, och jag har gjort det bra.
  • Anonym (man 45+)

Har ingen bra förklaring, kan bara önska dig "välkommen i klubben". Har upplevt detsamma i ALLA längre förhållanden jag haft i livet!!!

Kan det ha något att göra med manligt/kvinnligt.....?

• Anonym (Tips)

Låter som hon är trött och slut och kanske lite deppig och nere av tröttheten, två barn på kort tid tar på en kvinnas kropp mycket!
    Har hon annars börjat med ngt nytt preventivmedel eller ngn ny medicin? Kanske hon behöver lite ledigt? Har ni lätt att få barnvakt? Pröva med att boka en romantisk helg på ngt spa, eller ha en partyhelg eller vad som bäst passar er, det fungerar för mig när jag är trött och nere. Att få komma ifrån lite gör att man uppskattar det man har på ett helt annat sätt och man får nya krafter.

Svar på tråden Känner inte igen min fru...