Anonym (samma) skrev 2009-11-30 21:30:10 följande:
Anonym (Förvirrad) skrev 2009-11-30 21:11:24 följande: Nej det måste du inte... Det funkar så här på FL ska du veta, att om en kvinna hellre onanerar och har än den ena än den andra förklaringen till att hon inte vill, så är det hormoner, sköra underliv, bla bla vilket kan vara sant naturligtvis, men OM hon vill, så försöker hon, eller smeker eller är lite go bara. OM en kille skulle vara så mot sin kvinna och kanske sätta sig vid datorn o runka istället, så ska du få se 3oo inlägg om vilket svin han är. Jag lider med dig, för jag har fått höra samma skit själv. Vilket naturligtvis bara är enkla undanflykter. Vet att du inte vill höra det, men för tillfället så tänder hon ej på dig, och det är bara hoppas för din skull att det kommer tillbaka. Sexlivet är bådas ansvar. Skulle jag som man säga nej, varje gång ALLT inte är perfekt, så skulle jag vara oskuld vid det här laget. Jag låter hård kanske, men jag har lidit som fan i flera år...nu lever jag med henne för barnens skull och sköter mitt sex själv. man orkar inte bli bortstött hur många ggr som helst.. Jag håller tummarna för dig! Ha de gott!
Jag kan faktiskt inget annat än instämma i det mesta du ovan skriver. Enligt majoriteten (kvinnor) här på FL ska det visas full förståelse för en kvinna som inte vill ha sex p.g.a. hormoner, förlossning, barn, disken, TV eller vad som helst medan en man ska finnas där för sin kvinna och inte sin kuk. Litet överdrivet men ack så sant.
Vill man så kan man - såvida det faktiskt inte finns något medicinskt konstaterat hinder. Och då brukar man ha försökt gode mycket innan man ens har konsulterat en läkare och då är ens partner för det mesta rätt insatt i problemet.
Man kan inte acceptera att något "bara är" i ett förhållande. Skulle hon acceptera att det "bara är så" att du enbart vill ha analsex? Att det är vad din kropp tänder på? Troligast inte.
Vill hon inte prata eller kommer ni ingenstans så tycker jag att ni ska försöka med samtalsterapi och vill hon inte det i och med att hon inte förstår problemet, så konkretisera problemet och förklara att det är stort nog för dig att överväga en eventuell framtida separation. För i ärlighetens namn - hade det varit min sambo hade jag inte stannat i längden. Barn eller ej.