• Anonym (Förvirrad)

Känner inte igen min fru...

Hejsan!
    Jag och min fru har varit tillsammans i 2 år. Under det första året var min fru spontan, kunde helt plötsligt överraska mig med avsugningar/sex. Nu har allt sånt försvunnit. Hon är bara besvärad av mig verkar det som. Jag köper kläder och sexiga underkläder till henne. Ger henne komplimanger och försöker på alla sätt att få henne intresserad. Men det händer bara inte. Har även försökt att ta ett steg tillbaka. Men då blir det bara ännu värre, om än mer ointresserad. Försöker prata med henne, men hon blir bara arg å grinig. Vet snart inte vad jag ska ta mig till. Hon är verkligen helt förändrad. Hela vårat sexliv är bara på hennes villkor. Om hon nångång är sugen, så är det bara för mig att tillgodose det. Men aldrig någonsin om jag skulle försöka eller ge en invit om att jag var sugen, då är det som strutsen och huvudet i sanden. Jag älskar henne av hela mitt hjärta och vet inte hur jag ska betee mig längre.

• Svar på tråden Känner inte igen min fru...
  • Anonym (Röd)

P-piller kan verkligen vara döden för lusten! Jag käkade Yaz och blev helt död sexuellt.. Sedan kan det ta tid att hitta tillbaka till ett fungerande sexliv efter bebisperioden. Vi fick en nytändning när dottern var ca 1,5år - och då har vi bara ett barn. Jag tror starkt på att man måste göra det ibland även om man inte är supertänd för att så småningom få tillbaka lusten.

• Anonym (Spynxlover)

Jag tror kvinnor är som katthonor. När mannen gjort sitt och befruktat, kan han dra. Hänger han kvar är han bra om han drar in mat (pengar).
    Sen om nån unge stannar för länge fräser mamman och stöter ut unghanen, som det ofta är. Hon är elak och almännt bitchig.
    Jag tror mannen i förhållandet kan få en släng av detta efter ca 2 år.
    Hur känns det med klorna?

• Kallejohansson
    Anonym skrev 2009-12-07 06:46:22 följande:
    Jag var likadan i ett tidigare förhållande. Orkade inte, kunde inte, ville inte. Ända tills min kille började småflirta lite med en tjej på jobbet och gick ner några kilo. DÅ helt plötsligt blev han het igen. När jag kände att han var på väg att glida mig ur händerna, då bubblade allt det där upp som jag känt när vi var nykära osv... Tyvärr valde han jobbtjejen. Hon var en mycket gladare och positivare människa än mig sa han. Det var alltså inte sexdelen som gjorde 100% att han gick, men jag har förstått i efterhand att han led så fruktansvärt av att inte känna sig älskad och attraktiv för mej. Man lär sig av sina misstag. Nu är jag kåt jämt och ställer gärna upp efter konstens alla regler för att behålla min nya sambo, men tyvärr är han bara.... trött... (=
    Huvudet på spiken där. Min tjej har sagt samma sak. I andra trådar här senaste dagarna har väl det du säger också belysts.

Jag tycker det är synd att det fungerar på det viset. Men det är för att kvinnan är den som tar emot intrycken, den som passivt skall låta sig bli uppvaktad och då är det viktigt det skall kittla.
  • Anonym (kanske en förkla)

Hon kanske vill ha lite ombyte, kanske en trekant med en tjej eller kille som ger extra krydda. försök. Man kan älska sin partner men ändå ha det skönt med någon annan, kille eller tjej

• Anonym (kanske en förkla)

Hon kanske vill ha lite ombyte, kanske en trekant med en tjej eller kille som ger extra krydda. försök. Man kan älska sin partner men ändå ha det skönt med någon annan, kille eller tjej

• Aelon
    sötäpplet skrev 2009-12-11 10:08:31 följande:
    Jag tror som många skriver; att du är för "på". Det är stressande, osexigt och irriterande.
    Försök att avlasta henne hemma. Se till att ni delar upp hushållsarbete och tid med barnen så rättvist som möjligt. Se till att din partner kommer iväg från barn och hem och får vara ensam på olika saker.
    Tyvärr är inte världen alltid så enkel.

Jag gör i princip alla 'hemmasysslor', och hon kan ligga och dra sig ett par timmar medan jag har barnen på morgonen. Så har det alltid varit. Om jag måste iväg innan lunch någon dag håller hon på att dö för att hon måste ha barnen en morgon (händer kanske 3-5 ggr/år).

De är ett par år nu, så det är inte något kopplat till graviditeten.

Det duger inte eftersom jag helst ska vara en skogshuggande mekaniker som hittar på saker med henne ett par gångar i veckan (samtidigt som min klon passar barnen, naturligtvis). Nya saker varje vecka i en småstad (och de nya sakerna får inte komma från den lilla lista med godkända aktiviteter som är de enda saker hon tycker om att göra).

Belöningen är att hon efter ett par månader blir sugen (en gång), och att jag då kan åtnjuta död-fisk-syndromet (som vanligtvis inleds med att jag ska skynda mig att spruta så att hon slipper ligga där efter att hon tillfredsställts). Och nej, jag trycker verkligen inte på sex-biten.
    ____

Som om det inte vore nog så minskar sexlusten om man har långt uppehåll, och det kan ta ett tag att öka den igen. Alltså den rent kemiska lusten...
  • sötäpplet

Har hon gått ner grav.kilona? Känner hon sig sexig?

Även om du bekräftar henne o säger att hon är snygg o sexig, måste hon själv känna sig sexig inuti. Själv tappar jag lusten direkt om jag känner mig plufsig ( och tränar och håller mig därför fit) eller grå, glåmig eller trött. Om jag inte är nöjd med mitt utseende alltså.

Kanske behöver hon träna lite, köpa något raffigt (själv, du ska inte handla åt henne) och fräscha till sig lite.

Eller varför går ni inte i familjerådgivning och pratar ut om saken?

• Kallejohansson

Hon behöver få uppvaktning, bekräftelse från ngn annan. Allt enligt formula 1A- "Kvinnan kan inte uppskatta sin livspartenrs uppvaktning, utan kan bara bli intresserad av någon annan". Det är desutom inte fel utan vi skall hålla käften och rannsaka oss sjävla eftersom de aldrig gör fel.

• LivingEasy
    Kallejohansson skrev 2009-12-13 02:45:49 följande:
    Hon behöver få uppvaktning, bekräftelse från ngn annan. Allt enligt formula 1A- "Kvinnan kan inte uppskatta sin livspartenrs uppvaktning, utan kan bara bli intresserad av någon annan". Det är desutom inte fel utan vi skall hålla käften och rannsaka oss sjävla eftersom de aldrig gör fel.
    Ha ha rätt negativ inställning du har till kvinnor. Du har blivit djupt sårad av en asexuell kvinna förstår jag..
  • Anonym

jag var precis likadan i mitt tidigare förhållande.
    Hade ingen lust, åt inga p-piller var bara helt enkelt inte tänd på min dåvarande.
    Jag tyckte inte han var snygg, jag gillade inte vem han var och saker han gjorde, hyste bara rent agg mot honom. Gick med på sex nångång varannan månad kanske för att bli av med tjatet. Och det var då "döda-fisken"-varning. Han skulle bara fixa klart de han behövde sen kunde han hoppa av.
    Han hjälpte inte till i hemmet, kunde väl ställa upp som "barnvakt" till våra gemensamma barn några få ggr om året, och jag kände mig bara helt slutkörd.
    Vårt förhållande var dött.

Han tog slut på vårt förhållande och jag kände äntligen att jag kunde leva igen.
    Jag träffade en ny kille ganska snabbt efter det och med honom är sexlivet underbart. Har mer än gärna sex flera ggr/dag. och det är oftare jag än han som gör inviter till sex.

Men visst kan det även vara så att man kan tappa sexgnistan efter barn och allt, och det bästa man kan göra är att köra igång några ggr utan att egentligen ha lust, och den kommer man på spåret igen. (kände det efter en abort för ett halvår sedan ungefär) och då var det bara att intala sig själv att "jag vet att jag gillar det och kommer gilla det även om det inte känns som att jag är sugen på det just nu". När man äl sen är uppvärm är det svårt att sluta.

• AnnaPuddel

SÅ DU STÖTER PÅ HENNE OCH GER HENNE SLAMPIGA UNDERKLÄDER? Köp ALDRIG kläder till en kvinna. Nej nej nej nej nej..
    Om hon har svårt för allt detta så har nog hennes självförtroende gått i botten.
    Det hon behöver är en spaweekend.
    och medans hon är borta så gör du det fint hemma.
    Det kommer ge dig nuppa..
    Köp inte kläder till en kvinna, kan missuppfattas av henne JÄTTEILLA.
    Säg hur smart hon är, inte hur fin bak hon har.

• Anonym
    AnnaPuddel skrev 2009-12-16 21:24:24 följande:
    SÅ DU STÖTER PÅ HENNE OCH GER HENNE SLAMPIGA UNDERKLÄDER? Köp ALDRIG kläder till en kvinna. Nej nej nej nej nej..Om hon har svårt för allt detta så har nog hennes självförtroende gått i botten.Det hon behöver är en spaweekend.och medans hon är borta så gör du det fint hemma.Det kommer ge dig nuppa..Köp inte kläder till en kvinna, kan missuppfattas av henne JÄTTEILLA.Säg hur smart hon är, inte hur fin bak hon har.
    Eeeeeh, okej??!? Du känner inte att det kanske är så att man är olika?? Jag vet hur många kvinnor som helst som hade velat få underkläder i present av sin älskling... Man kan väl kommunicera tillräckligt mycket för att veta om den andra uppskattar det eller bara missuppfattar det "jätteilla".... Säger ju inte att det är så i just TS fall, men det vet vi ju inte...
  • AnnaPuddel
    Anonym skrev 2009-12-17 14:21:20 följande:
    Eeeeeh, okej??!? Du känner inte att det kanske är så att man är olika?? Jag vet hur många kvinnor som helst som hade velat få underkläder i present av sin älskling... Man kan väl kommunicera tillräckligt mycket för att veta om den andra uppskattar det eller bara missuppfattar det "jätteilla".... Säger ju inte att det är så i just TS fall, men det vet vi ju inte...
    om en kvinna inte vill ha sex med dig, så ska du inte köpa henne sexiga underkläder
    ???
  • Anonym (beth)

hur länge ska man godta ett dåligt självförtroende? efter alla år tsm,så vet nog damen i huset vad karln hennes står.vänta och vänta....hur länge.jävlar vad många skyller på allt hit och dit utan att blinka.var renhåriga och säg att ni tröttnat ist.visar hon ingen bot och bättring,sök dig någon annan fru.eller så tiger du och accepterar.det minsta man kan begära är en vettig förklaring.

• Anonym

om sexlivet är i botten redan efter två år är det illa. Tyvärr tror jag inte det blir bättre. Hoppas för det för er skull men jag har erfarenhet av det och vi levde tillsammans i åtta år, då jag bestämde mig för att lämna förhållandet. Det bästa jag gjort och skulle ha gjort det tidigare.

• spaceylisie
    AnnaPuddel skrev 2009-12-17 15:37:05 följande:
    om en kvinna inte vill ha sex med dig, så ska du inte köpa henne sexiga underkläder ???
    Om jag inte vill ha sex med min sambo spelar det ingen som helst roll hur mycket han diskar och städar - inte fan blir jag mer kåt av det än ett sexigt set underkläder.

Disk, städ, barn och Gud vet vad mer är i mitt tycke bara en billig ursäkt till att inte vilja men inte våga stå för det. Istället för att helt enkelt säga som det är skyller man på annat. Och då hjälper inga SPA-stunder i världen.
  • Anonym

Visst är det frustrerande... kan bara säga att jag upplever exakt samma sak med min gravida flickvän. All spontanitet och känsla för sex är som bortblåst! Hoppas på att det blir bättre på sikt, det är trist att bli ratad gång på gång.

(Och som svar på alla som tycker att man ska diska, städa och gå varligt fram: Jag är inte dum... been there, done that... men det finns inget att hämta för tillfället!)

• Anonym

Förstår inte varför hon blir arg, tycker det är ett dåligt bemötande. Jag o min sambo har problem, men vi blir aldrig arga när den andra klagar. Utan försöker hitta lösningar osv.!

• Anonym

kanske ni varit uppi varandra för mycket och behöver en pause? eller rent av en barnfri helg.? eller så hon helt enkelt tröttnat och kanske inte vill vara i eran relation?..

Jag och min förra sambo var lite sådär mot varandra innan vi bröt upp. men du borde få ett svar.. det måste pratas om, synd om era barn om det går för långt och ni blir väldiga ovänner?..

lycka till. det är du värd!.

Svar på tråden Känner inte igen min fru...