Inlägg från: suomigirl |Visa alla inlägg
  • suomigirl

Måste man ge sin 1-åring julklappar/födelsedagspresenter?

mina barn har absolut fått presenter när det fyllt 1 år! det är ju stora dagen massa massa!!

På deras första jul... det är ju oxå nått speciellt. Första e alltid första!
    Min son va 8 månader första julen, då fick han bland annat:
    pulka, klossar, pussel, filmer, böcker, hund som man kan dra och som skäller m.m

Min dotter va bara 2 månader men fick massor iaf.
    nappar, napphållare, fotoalbum, böcker, låtande leksaker m.m

jag skulle inte kunna tänka mig att inte ge dom...
    det är fint under granen, man får fina bilder som dom kan titta på när dom blir stora. "Här e din första jul" " här fyller du 1 år" bland annat bild på när småttingarna är i tomtens knä/famn... det e kul för dom o se!

• suomigirl

ja man måste ju inget men det att "äh det behövs inte, andra köper ändå" det låter jävligt snålt.... :S

• suomigirl
    Eisa skrev 2009-12-02 14:03:30 följande:
    När han fyllde 1 år köpte jag inget. Nu är han 1,5 och till julafton nu kommer jag att köpa för nu har vi gått runt på leksaksaffärer och jag ser vad han fastnar vid för grejer. Han skulle bli sååå glad för några fina små plastdjur
    varför inget på ett års dag???
    Har man inget kalas på 1 års dagen heller då? Eftersom barnet inte fattar det?
    VA??

jag planerade långt innan hur kalaset och dagen skulle se ut, massa massa paket just för att det är mer speciellt med 1 år än sen 2 och 3 m.m
  • suomigirl
    Eisa skrev 2009-12-02 17:05:01 följande:
    Jo vi hade ett litet kalas. Men det sket väl sonen i.
    Mina barn har inte skitit i sina ett års kalas iaf. Massa folk, massa paket, massa tårta o bullar :P Barnen har älskat det och lekt med andra barnen samt leksakerna de fått.
Svar på tråden Måste man ge sin 1-åring julklappar/födelsedagspresenter?