• puss

Nattlinne, bara för flickor?

ja hur är det?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nattlinne, bara för flickor?
  • Sencha
    Lalalong skrev 2009-12-01 15:20:07 följande:
    Helt konstigt... Mitt inlägg nr 8 står efter Puss inlägg nr. 9... Haha, ser lite roligt ut! Är det samma hos er?
    Japp.
  • Idun

Generellt idag tycker jag att det är för tjejer. De hänger på tjejavdelningen och de allra flesta som använder dem är flickor. Men vi hade tre supermjuka nattlinnen med en dragsko i till sonen när han var bebis. Sen fortsatte vi använda dem utan snodden i tills de var alldeles trasiga. Edwin älskade dem. Sen har jag köpt några nattlinnen till honom för att det är ett så praktiskt plagg. Luftigt men ändå varmt.
    På Polarna har de ju fina "könsneutrala" men väldigt dyra. Ska nog köpa ett sånt nu till hans 3-årsdag.

Fast jag ogillar könsuppdelningen på barnkläder överlag och är deppig nu när sonen börjat dra 110 och det är svårt att handla på tjejavdelningen (där de färgglada kläderna finns) eftersom allt blir figursydd i de storlekarna. Grr...

• Tant Green

Inte för någon! Måste vara världens mest obekväma plagg

• så mycket bättre

Det finns säkert inte längre eftersom flickor nuförtiden bara ska ha rosa klänningar och pojkar svarta byxor och tröja men när vi var små hade mina brorsor nattskjortor som såg ut som nattlinnen ungefär

• lennartsdotter

Jag röstade på tredje alternativet i brist på bättre. Nattlinne kan användas av både killar och tjejer, men jag skulle inte påstå att det finns "killmodeller". Dock finns det neutrala modeller som gott kan användas till båda.

Min grabb har både pyjamas och nattlinne.

• TyskMamma

Jag skulle vilja hitta en nattsärk till min lille pojk =) Då skulle hans storasyster bli jätteglad för hon tycker "synd" om sin lillebror som inte "har några nattlinnen eller vackra klänningar."
    " - MEN när Niklas blir lika stor som jag är, så ska han också få vara så fin i klänning som JAG är!" säger hon stolt=)

• Cocarola

Nattskjortor för pojkar och män finns på Engströms trikåaffär på Scheelegatan i Stockholm. Tror säkert att även kvinnor får använda dem : )

• morotsland

Alla som vill kan ha nattlinne såklart

• Buttelina

Eg är det väl ett tjej plagg men jag har det rät så ofta på min 2½ åriga son för han har kommit in i en "jag vill ha klänning period" och då är klänning på natten en bra kompromiss

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Lussan5

Nattlinne är ett plagg för flickor ja.

• Störst av allt är kärleken

För flickor. Ett obekvämt plagg enligt mig.

• morotsland

Mina söner tycker att nattlinne är väldigt bekvämt, de vägrar pyjamas. De tycker att klänning på dagen också är det bästa av plagg.

Svar på tråden Nattlinne, bara för flickor?