Inlägg från: Liselotte |Visa alla inlägg
  • Liselotte

Ont precis under revbenen?

Är det någon mer än jag som har haft ont högt upp på magen, strax under revbenen? Känns precis som om det svider, sticker och bränner. Om jag masserar lite där, brukar det kännas bättre.
    Jag har fått för mig att det är för att huden töjer sig och att det är därför det gör ont.
    Nån annan som känt likadant? Eller någon som vet vad det kan vara?

Skall till min barnmorska nästa tisdag, tänkte fråga henne då vad det kan vara. Men det hade känts bra om någon visste svaret redan nu.

Tack!

• Svar på tråden Ont precis under revbenen?
  • Liselotte

Jag är i v.31, fast jag väntar tvillingar, så jag är ganska stor nu. Har också funderat på om det kan vara barnen som trycker på och att det är därför det gör ont. Det gör ju inte ont jämt, men ibland.
    Tänkte på havandeskapsförgiftning med, men jag har ju inte ont i huvet eller äggvita i urinen, eller högt blodtryck, så jag tror inte jag har det.

• Liselotte

Tack för alla svar. Det känns lite bättre när man vet vad det kan bero på. Det gör inget om jag har ont, bara inte barnen mår dåligt där inne. Tänkte ringa mvc för säkerthetsskull idag. Så blir man lite lugnare när man vet vad det är.

• Liselotte

Precis så känner jag med. Att det sliter och drar, sticker och svider. Igår kväll kändes det nästan som om jag hade en kniv instucken under revbenen. Fast idag känns det bättre. Det kommer och går. Kanske beror på hur de har lagt sig, de små liven.

• Liselotte

Pratade precis med min barnmorska, hon sade att antingen kunde det vara magkatarr eller så kunde det vara att barnen trycker på. Man kunde testa att ta lite samarin, för att se om det känns bättre. Om det nu är magkatarr. I så fall e det vanligt att man känner så i samband med att man har ätit.

Svar på tråden Ont precis under revbenen?