• Klariz

Julklappa till 2 åring! HELP!

Vad köper ni till era 2 åringar??

Jag har en dotter som är 2,5 år.
    Egentligen känner jag att hon inte behöver någonting men eftersom hon har en storebror på 4,5 år så vill hon också ha paket.
    Inte kläder.. nej då blir hon arg.. leksaker ska det va! ;)

Nån som har bra förslag???

• Svar på tråden Julklappa till 2 åring! HELP!
  • mapo51

Sonen kommer att få en docka i julklapp, sen blir det nog duplo också.
    Nu fyller han år till helgen och till födelsedagspresent får han ett Briotåg set, ett staffli från IKEA (han gillar att måla och de använder staffli på dagis) och ett bord plus 2 stolar, som jag har köpt begagnat på blocket.

Ev ska jag försöka få tag i en begagnad dockvagn också till jul. Han älskar att köra vagn nämligen.

• Klariz

Tack för svaret..
    Eftersom storebror finns så har han och alltså hon redan allt detta.
    Fasiken va svårt det är.. vilken lyxproblem.
    Men dock... hon vill ju också ha julklappar ;)

Pussel och böcker har hon också gott om.

• Kusin Knase

Vi önskar oss plast-, tyg- och trämat till 2 1/2-åriga dottern, det finns ju så fina bakelser, tårtor, frukter etc och hon älskar att leka med sånt. Fler delar till tågbanan vore också bra att få.

Och så har jag fyndat en docka med ett doktorsset som hon kommer att bli jätteglad för. Jag har också hittat en fin leksaksmixer från OBH Nordica. (Hennes jämnåriga killkusin ska också få en sån.)

Vi önskar oss också filmer och böcker med Totte, Emma och Malin.

• En helt vanlig mamma

min 21/5 åring ska få en brandstation med brandbilar, ett memoryspel, böcker, dvd, leksakskök o kastruller Funderar på blixten MCqueen bil eller thomas tåget som han gllar så mkt.

• ump

Min son ska få en sagopåse med olika fingerdockor och tillbehör så man kan hittapå en egen saga, ett nalle puh pussel som blir en bana så en vagn med nalle puh kan köra runt på spåret, ett brio batteridrivet tåg, en docka och en bockarna bruse saga med tillhörande bockar, troll och bro.

• Klariz

Tack för svaren =)
    var köper du den där bockarna bruse sagan med tillbehör?

• ump

Köpte den på tradera av ett företag som sålde det nytt. Om du googlar på bockarna bruse och träfigurer så hittar du det.

Klariz skrev 2009-12-02 09:17:05 följande:
    Tack för svaren =)var köper du den där bockarna bruse sagan med tillbehör?
  • trollet83

Vår son ska få ett parkeringshus, två dataspel anpassade för inlärning för barn mellan 2-4 år, sedan en borg som är som ett tält som de kan leka inuti.

• mkvp

Vår dotter på 2,5 år ska få en snickarbänk med verktyg, längdskidor, pulka, och pärlplattor med lite större pärlor.

Svar på tråden Julklappa till 2 åring! HELP!