• Klariz

Julklappa till 2 åring! HELP!

Vad köper ni till era 2 åringar??

Jag har en dotter som är 2,5 år.
    Egentligen känner jag att hon inte behöver någonting men eftersom hon har en storebror på 4,5 år så vill hon också ha paket.
    Inte kläder.. nej då blir hon arg.. leksaker ska det va! ;)

Nån som har bra förslag???

• Svar på tråden Julklappa till 2 åring! HELP!
  • Miisun

jag har konstaterat att sen när man börjar hitta å köpa finns det ju massor att välja mellan. tänkte i höstas att va fasiken ska jag köp i julklapp, finns ju inget *asgarvar* lego går ju att leka med länge (till tonåren ;D)

• Camilla01

Min dotter som oxå fyller 2 i december får dublo, leksaksmat, en lite trädockvagn (ifrån Micki) med tillhörande docka.

• AnniPanni

Emma får en dockvagn i trö (Micki, supersöt rosa sak med en krona på sufletten ), nappar till sina dockor, en stor Makka Pakka, Hellokitty badleksaker (ungen älskar hello kitty *suck*), nya gubbar till sitt Pippi hus (bla pippis pappa)...

Saker som vi redan har här hemma som det leks MASSOR med är Little peope ifrån ficher price! Suveräna små figurer som tom 7åringen leker med titt som tätt (när ingen ser på ). Vi har haft våra sen hon var liten och de är som nya fortfarande, bra grejer. Vi har en brandstataion, något hus, några bilar etc och det tyvker som sagt alla är roligt att leka med.
    Kassaapparaten (som egentligen är mellansyrrans) är hel rolig. Vi är nu inne på kassaapparat nr 2 då den första helt enkelt lektes sönder. Plastköket och alla tillhörande olika matvaror/kastruller är också poppis.

Nåfot annat, lite otippat, som våran 2åring leker massor med är Littlest Pet shop Men hon lånar ju syrrornas...

• snabla

sängkläder, täcke o madrass ( då spjälsängen ska bort nu)
    bestick, tallrikar etc till leksaksspisen
    filmer, böcker
    kläder bland annat spec badsockar som finns på Babyproffsen perfekta i badhuset
    verktygslåda i plast eller trä
    dockhus Fischer Price Little People (finns även garage el bondgård)
    saker t rummet spegel, fina krokar, kuddar, wallies
    leksaksbilar typ stor ambulans från Åhle´ns 199kr i trä.

ja detta är väl önskelistan just nu men finns mkt som funkar nu när de är lite större playdoodeg m kavel, kritor/stpra tuschpennor, snowracer, 3-hjuling, musikskivor, instrument etc deuppskattar ju allt och varför inte ge bort en upplevelse en dag på ett lekland eller se en barnteater...

• honeybee78

Vår son kommer att få (2,5 år):
    * ett pippi-pussel i trä
    * en hund som skäller, går och viftar på svansen
    * Ett litet gosedjur med radioapan (han gillar den figuren)
    * Lite nödvändiga kläder

Han har dessutom fått en julkalender med lego-pirater, fastän han bara är 2,5 år. Han är helt såld på "storlego" som han säger, dvs lego för stora barn. Duplo tittar han knappt åt längre. Han kan ju inte direkt bygga med legot än, men sitter och pillar och tar i sär bitar. Han får dock bara leka med piratlegot när vi vuxna är med honom, han stoppar sällan något i munnen men jag skulle aldrig förlåta mig själv om han får lego i halsen.

• Paninaro

Av oss ska dottern på 2, 5 år bland annat få;

Verktygslåda, det enda hon sagt att hon önskat sig är en egen skruvmejsel
    Fler Pippi-figurer (Lilla Gubben och Herr Nilsson). Hon älskar allt som har med Pippi att göra.
    Pippis piratskepp Hoppetossa
    Böcker

• sesssan

Våran dotter 2.5 år får bla.
    Dock matstol
    Docka
    Dock badbalja
    Dockkläder
    Pussel
    Barnköket från Ikea
    Köks tillbehör

FRån slkten bla. En prinsess data, en cyckel och en doktorväska

• sesssan
    Våran dotter 2.5 år får bla.
    Dock matstol
    Docka
    Dock badbalja
    Dockkläder
    Pussel
    Barnköket från Ikea
    Köks tillbehör

Från släkten bla. En prinsess data, en cyckel och en doktorväska
  • Xgirl83

Till dottern på 2 år har vi hittills köpt:

En tågbana i trä från Biltema (ett tips om man som vi tycker att Brios är hutlöst dyr, den är också kompatibel med Brio)
    Elektriskt lok till tågbanan
    Färgpennor
    Helikopter (hon älskar helikoptrar)
    2 pyjamasar
    En rejäl vintermössa

Blir kanske något mer. Hon har nyss fyllt år och har redan massa duplo, docksulky, dockor, leksaksspis och lite sånt.

Kanske en saccosäck vore något?

• Klariz

tack för alla tips.. Det mesta har hon faktiskt men några saker va nytt
    Tror nog det blir nåt set med Little people... typ bondgård =)

Men såklart tacksam för fler tips =)))

Svar på tråden Julklappa till 2 åring! HELP!