• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Arentorpbebis

usch å fy för den där bleka sine, varför lämnar de pojken sovandes ute i vagnen när de bor i lägenhet?? Ja menar hon var ju väldigt noga med att låsa dörrn efter att hennes pappa kommit in så varför lämnar man då pojken ute ensam? ryser..............

• GulligaSurre
    Arentorpbebis skrev 2010-05-18 21:38:24 följande:
    usch å fy för den där bleka sine, varför lämnar de pojken sovandes ute i vagnen när de bor i lägenhet?? Ja menar hon var ju väldigt noga med att låsa dörrn efter att hennes pappa kommit in så varför lämnar man då pojken ute ensam? ryser..............
    Det reagerade jag också på. Jag skulle aldrig våga lämna utanför sådär =/
    tycker inte om att de sa att pappan till barnet skulle vara barnvakt åt sin egen son och det var väl på tiden att han fick vara själv med sin son. :)
    Bebis i magen är beräknad till den 1 Juni - surrovich.blogg.se/
  • Arentorpbebis
    GulligaSurre skrev 2010-05-18 21:45:06 följande:
    Det reagerade jag också på. Jag skulle aldrig våga lämna utanför sådär =/ tycker inte om att de sa att pappan till barnet skulle vara barnvakt åt sin egen son och det var väl på tiden att han fick vara själv med sin son. :)
    Ja de e nog bra för alla pappor att va ensama med sina barn så de får ha egen tid! Usch va jobbigtå ha någon som står å säger åt en gör så gör de å de mm
    Passa sina egna barn ja så kan man ju också säga
  • emmgus

Men dom som lämnade oliver verkar ju lite sisådär alltså.
    Ni minns la att dom gick in o handlade o lämnade kvar han i bilen när han sov tex?
    Usch.

• AmandaBrun
    emmgus skrev 2010-05-18 21:59:33 följande:
    Men dom som lämnade oliver verkar ju lite sisådär alltså. Ni minns la att dom gick in o handlade o lämnade kvar han i bilen när han sov tex? Usch.
    Men det va väl Sine?
  • emmgus

Ja men dom båda var ju med. Både mamman o pappan..
    Förstår ändå inte hur man kan lämna kvar ett barn i bilen för att dom sover. Enbart lathet.

• Arentorpbebis
    AmandaBrun skrev 2010-05-18 22:01:03 följande:
    Men det va väl Sine?
    japp sine med barnets far lämnade oliver i bilen när de handlade, och idag lämnade de oliver utanför lägenheten i vagnen (har sett att de gjort så i tidigare avsnitt också)
    huva.........
  • Birry

Alltså Christina, är hon helt 100%? Det är något med hennes ansiktsuttryck som får mig att tro att hon inte är helt smart... *sorry* Tyckte det var riktigt obehagligt att se både hennes och Hannas "delegationer" som var med i förlossningssalarna. (Hade inte Christina dessutom en väldigt "vass" BM?)

Sine är sååååååå löjlig med sitt "han ska passa Oliver"-prat. Klart att en förälder som bor tillsammans med sitt barn klarar av att ta hand om det. Eller så var det bara TV som vinklat det mer än hon menade.

Tycker ärligt talat att det var oerhört korkat av Hanna att inte ha koll på ryggskadan inför förlossningen, när hon nu klarade av att ha koll på shunten i huvudet.

• Dallandra

Jag kan verkligen inte fatta varför man drar med sig halva släkten och kompisar in i förlossningssalen??!! Jag hade blivit så irriterade på allt prat, filmande och fototgraferande och efteråt vill jag vara själv med bebisen och pappan.

Melissa borde bekanta sig med uttrycket "lagom är bäst"! Hur många lager mascara har hon egentligen? Hon är helt klart finare utan löshåret.
    Får hoppas att hon gör vad hon kan för att sonen ska lära känna sin pappa, annars är risken att han senare i livet i frågasätter varför hon inte lät honom träffa sin pappa.

• sasssyy
    Dallandra skrev 2010-05-19 09:53:13 följande:
    Jag kan verkligen inte fatta varför man drar med sig halva släkten och kompisar in i förlossningssalen??!! Jag hade blivit så irriterade på allt prat, filmande och fototgraferande och efteråt vill jag vara själv med bebisen och pappan. Melissa borde bekanta sig med uttrycket "lagom är bäst"! Hur många lager mascara har hon egentligen? Hon är helt klart finare utan löshåret. Får hoppas att hon gör vad hon kan för att sonen ska lära känna sin pappa, annars är risken att han senare i livet i frågasätter varför hon inte lät honom träffa sin pappa.
    Det verkar ju som att soc där har rätt inställning.. de vill inte se hennes papper om hur hon och han har det... för det är egentligen inte intressant i sammanhanget utan det som ska byggas är det som är bäst för barnet.. och bäst för barnet är ALLTID att lära känna båda sina föräldrar så länge som det inte är misshandel eller andra "farligheter" inblandade....

jag förstår Nick att han inte tar kontakt för hon är ju uppenbarligen jättesårad av att han lämnade henne och det tar hon ut på Nick...så klart men hon ser ju inte att Josucha eller vad han nu heter kommer att bli lidande av det...

Tycker att det umgängesprogram som de fick var lysande, att det ska förlängas gradvis och det där om att pojken bara sover när de är ute kommer nog Nick se till att det blir annorlunda, förstår att han inte vill komma hem till Melissa för det är inte neutral mark och de där två kan nog inte riktigt vistas på mark som inte är neutral utan att det går ut över barnet...

Lagom är bäst...men Melissa har nog svårt för det oavsett om det gäller smink, kläder eller beteende...
Svar på tråden Unga mödrar Danmark