• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Rocktroll
    sasssyy skrev 2010-05-19 17:59:09 följande:
    MEH vilka snusktanter ni är *S* hehehe
    Hahaha {#lang_emotions_tongue_out} precis det säger ju sig själv {#lang_emotions_wink}
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • mamma hampus

Fy vilka snuskisar det vi har i tråden {#lang_emotions_tongue_out}

Vi måste ju ha lite humor i tråden också,hon var rätt söt hennes lilla tjej i allafall,Hannas lilla tjej pratar jag om nu

Sedan det med att Sine och Christian skulle vara barnvakt åt hennes syskon jag tyckte hon gjorde det mesta hela tiden.Men vad Christian var mallig att han klarade av tvättmaskinen att han var en "mogen man"

Vad det någon som regerade på att Stine(Isabellas mamma) hon sa att hon skulle läsa till omvårdnadsprogrammet och berättar rösten sa något om social eller hörde jag fel.Det berättade om det i allafall när de visade henne klassrummet men sedan när Stine berättade om sig själv då var det rätt igen om omvårdnad,ja hoppas att Kenny jobbar också annars hur skall de ha råd med allt.

Ja kan inte komma på mer att skriva

• Nifelheim
    mamma hampus skrev 2010-05-19 18:49:53 följande:
    ,ja hoppas att Kenny jobbar också annars hur skall de ha råd med allt. Ja kan inte
    Benno menar du?
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • mamma hampus

Ja så han kanske hette har för mig något att det var K strunt samma ni vet vilken ja menar du var en snabb på att svara.Kändes som jag han inte skicka i väg mitt inlägg innan du kommentera..

En riktig snabbis {#lang_emotions_laughing}

• Isanje

Det var jäkla klantigt av dem att inte kolla Hannas rygg innan,tänk om hon skulle få akutsnitt med epidural,sen komma på att Oooops det går visst inte.

• C060908

Förstår mig inte på allt MS jävla flyttande överallt hela tiden.. 5 gånger på ett år känns ju väääldigt mycket menmen.. Jag hängde inte riktigt med varför on flytae ifrån huset? Vart är hennes hundar som hon älskade så mycekt ? :S har inte sett dom på ett tag...

Melissa, vart fan ska man börja.. Varför skrev hon ut SMS till socialen? Snacka om att tro att det är en advokat eller något hon skall träffa!? Vilken underbar kille Christina har! Ska bli spännande att se nagel Christinas Peter (det var väl han eller såg jag fel?) med den nya tjejen Bianca hette hon va?

• Helennnna
    sasssyy skrev 2010-05-19 17:30:39 följande:
    Alltså-.-- är det bara jag.. eller.. kolla hur han tittar på henne.. hur snabb han var fram att massera henne ... blickarna och stoltheten..TROR nog att det finns något mer än bara vänskap i hans tankar...en kille som säger "vi är som ler och långhalm" och tittar på henne med sådan värme... herregud... det måste väl vara lite förälskelse...
    Ja eller hur? Tror dom är kära i varandra faktiskt, fast dom inte säger det framför kameran. Som någon skrev innan.. de är inte många killar som är med på en förlossning om det inte är pappan till barnet. Roligt för dom.
  • Helennnna
    Isanje skrev 2010-05-19 18:57:57 följande:
    Det var jäkla klantigt av dem att inte kolla Hannas rygg innan,tänk om hon skulle få akutsnitt med epidural,sen komma på att Oooops det går visst inte.
    Ah himla klantigt faktiskt, om det vore min graviditet och förlossning hade det varit det första jag kollat upp.
  • Isanje
    C060908 skrev 2010-05-19 23:28:57 följande:
    Förstår mig inte på allt MS jävla flyttande överallt hela tiden.. 5 gånger på ett år känns ju väääldigt mycket menmen.. Jag hängde inte riktigt med varför on flytae ifrån huset? Vart är hennes hundar som hon älskade så mycekt ? :S har inte sett dom på ett tag... Melissa, vart fan ska man börja.. Varför skrev hon ut SMS till socialen? Snacka om att tro att det är en advokat eller något hon skall träffa!? Vilken underbar kille Christina har! Ska bli spännande att se nagel Christinas Peter (det var väl han eller såg jag fel?) med den nya tjejen Bianca hette hon va?
    Hon hade inte tid att fixa med allt själv tror jag de sa?
  • Doodies

Har inte läst tidigare i tråden.
    Skiljer det sig verkligen så mycket i sjukvården i Danmark och Sverige?
    När du föder här så får du ju otroligt mycket att välja på i smärtlindring. Varför har dom ingen lustgas? TENS? Kvaddlar? Akunpunktur?
    Hon fick bada men det var ju också allt...

Svar på tråden Unga mödrar Danmark