• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • marla333
    AmandaBrun skrev 2010-05-24 17:47:14 följande:
    Eh Katerina kanske ska ta det liiiite lugnt på bebisfronten ett tag till, eller vad tycker ni andra?
    absolut, en bebis till skulle nog inte vara så lägligt. men kul att hon är glad och hittat en kille som verkar bra!
  • Arentorpbebis
    AmandaBrun skrev 2010-05-24 17:47:14 följande:
    Eh Katerina kanske ska ta det liiiite lugnt på bebisfronten ett tag till, eller vad tycker ni andra?
    vaaa nu måste jag verkligen se de senaste avsnitten efter detta tisseltassel från er
  • tandra
    Nyfiken gul skrev 2010-05-24 17:45:38 följande:
     Hanna är min hjältinna!!! Åh vad jag gillar henne! Och vad jag skrattade när dottern kissade... mohahaha!!!  Hon gör verkligen allt för dottern... och så söt är hon också den lilla.
    Hähä kissade ? Det var BAJS haha En sån där kaskad har man varit med om några gånger och alla gånger har man funderat hur det kan komma så mycket ur en sån liten kropp och med ett sånt tryck

Gillar Hanna stenhårt, vilken trollunge till bebis hon fått!
  • Zeppa

Intressant det här med Inges styvmor och se alla kommentarer... jag tycker snarare att vad bra att hon har henne! {#lang_emotions_smile} Inge är ju som en vägg och bryr sig ingenting (vad vi får se iaf..) Styvmamman hjälper så gott hon kan, hon förklarade ju varför hon gör dom hon gör också. Det är ju inte alltför många i denna serien som har har sån familj som stöttar en fullt ut.
    Skönt att hon ändå vill bli mer självständig och flyttar och ser om hon kan ta han om barnet själv.

Håller tummarna för Katerina... hon behöver verkligen lite tur i livet! {#lang_emotions_smile}

• emmgus
    Zeppa skrev 2010-05-25 06:53:52 följande:
    Intressant det här med Inges styvmor och se alla kommentarer... jag tycker snarare att vad bra att hon har henne!  Inge är ju som en vägg och bryr sig ingenting (vad vi får se iaf..) Styvmamman hjälper så gott hon kan, hon förklarade ju varför hon gör dom hon gör också. Det är ju inte alltför många i denna serien som har har sån familj som stöttar en fullt ut.Skönt att hon ändå vill bli mer självständig och flyttar och ser om hon kan ta han om barnet själv.Håller tummarna för Katerina... hon behöver verkligen lite tur i livet!
    Jag håller med. Inges styvmamma verkar va en pärla, utan henne hade nog inte Inge haft kvar Annabelle.
  • Nyfiken gul

Jag tycker också Inges styvmamma gör ett bra jobb och jag håller faktiskt med henne när hon satt och skällde på Inge - hon själv säger ju inget om varken det ena eller det andra så hur fasen ska hon då kunna veta hur hon ska göra och förhålla sig till dottern? då är det ganska givet att man till sist bara kliver in och tar över när det tar 100 år för Inge att reagera..

jag hade gärna velat veta hur det gick för henne att bo hos sin kompis i dom där fyra dagarna... det hade varit väldigt intressant.

Jag är väldigt försiktig med att diskutera eventuella handikapp hos folk (har själv asberger) - men jag reagerar otroligt starkt på att Inge är så nollställd till allting. Jag känner bara rent instiktivt att nånting inte är som det ska med henne och nej, allting går inte att bortförklara med hennes ålder, förlossningsdepp och att det är första barnet... NÅN slags reaktion borde man få över sitt eget barn men jag tycker det är skitläskigt att se henne så nollställd och bortkommen...

Se skillnaden bara på Hanna som är ung och väldigt naiv men hon ser och hör sin dotter precis som man ska göra och vet vilket jobb det är med barn. Det har hon fattat redan från början... Inges dotter är några månader nu och har fortfarande inte fattat vad hon ska göra med henne....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • miamisan
    Evsi skrev 2010-05-24 20:23:47 följande:
    jag födde mina2 barn i aalborg, och där finns ingen lustgas..jag var skit sur för jag var öppen 10 cm när jag kom in så det var försent för all smärtlindring, så jag tänkte att då får jag väl klara mig med lustgas, men nix...de hade dom inte
    Stackare. Lustgasen var det som gjorde att jag överlevde under mina förlossningar. Är glad för att jag har fött i Sverige. :) Men om ni nu vill ha en tredje så kommer du kunna få lustgas nu i allafall =)
    ♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
  • sasssyy

Tycker Hanna är skitskön, charmig och cool... som hon sa när hon pratade om socialarbetarna." jag ska göra som vanligt när dem är här... jag går o lägger mig o sover"

ha haha...Hon verkar ha landat och förstår att det är TUNGT att ha barn men är ändå positiv och kämpar på....

Inge känns så distanserad och....konstig.. jag är också försiktig med att "ställa diagnoser" men när jag väl ser något som tydligt pekar på något så brukar jag säga det.. och det gör jag nu.. NÅGOT stämmer inte med Inge och det är det där blanka i blicken och nollställdheten som fanns där redan INNAN hon födde.

• Nyfiken gul
    sasssyy skrev 2010-05-25 08:27:05 följande:
    ....Inge känns så distanserad och....konstig.. jag är också försiktig med att "ställa diagnoser" men när jag väl ser något som tydligt pekar på något så brukar jag säga det.. och det gör jag nu.. NÅGOT stämmer inte med Inge och det är det där blanka i blicken och nollställdheten som fanns där redan INNAN hon födde.
    mm precis... jag blir lite skrämd av att hon inte förstår det mest enkla.. att barnet skriker för att det är hungrigt tex...

vad trodde hon egentligen om små barn? att dom ligger i sin säng och bara växer utan att matas och bytas? - den åsikten tycks hon ju tyvärr ha när man hör hennes resonemang genom avsnitten .

och bara det här att hon resonerar om att hon vill gå ut och träffa kompisar osv.. javisst det går ju utan större bekymmer - men dottern då? var tänkte hon ha henne i allt det? man kan inte precis sticka hemifrån spontant kl 22 och titta på film hos en kompis 2 mil bort... dottern lär ju antingen vara med eller ha barnvakt...
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Lia85

Jag tycker synd om Inge. Hon har ju uppenbarligen (utifrån det man får se) problem med anknytningen. Och med tanke på hennes styvmamma är det ju inte så konstigt. Hur ska hon kunna knyta an till ett barn som hon inte får ta hand om? Visst vill styvmamman väl, men det blir så fel. Tror hemmet blir kanon, hon VILL ju ta hand om dottern, men efter den knasiga starten så är det ju som det är. På hemmet har förhoppningsvis personalen rätt kompetens och kan arbeta med anknytningen pch då faller nog resten på plats.

Att ta hand om bebisen som mormor/morfar är inte att hjälpa, utan att stjälpa. Mamma och barn måste få tid att lära känna varandra ifred. Visst, kan någon annan få avlasta någn gång ibland, men alla måste veta sin roll.

Svar på tråden Unga mödrar Danmark