• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Stargirl
    emmgus skrev 2010-05-23 19:06:41 följande:
    Har dom lustgas i Danmark ens då?Många länder där dom ej anväder sig av de vetu.
    Nej, man har inte det i USA heller. Det är så oerhört miljöfarligt att de flesta länderna har inte använt det på evigheter. Samt att de alltid läcker lite så att personalen blir påverkade det är jag dock inte så säker på.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Nyfiken gul

men visst har dom lustgas i Danmark?

Har vi inte sett flera tjejer i UM som använt sig av det??

om inte - vad är det då dom sugit i sig i masken dom haft?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • AmandaBrun
    Nyfiken gul skrev 2010-05-24 08:55:22 följande:
    men visst har dom lustgas i Danmark? Har vi inte sett flera tjejer i UM som använt sig av det?? om inte - vad är det då dom sugit i sig i masken dom haft?
    Såg att Melissa använde mask iaf.

Det kan ju vara syrgas iofs.
  • längtar och väntar

Tittar på de gamla avsnitten nu.. Stör mig något fruktansvärt på Malou Stellas mamma! MS vill flytta hemifrån och mamman säger bara hela tiden att hon inte kommer klara av det och han är så otålig för att hon är ung etc.. Snacka om att trycka ner tjejen..

• äntligen mor
    längtar och väntar skrev 2010-05-24 09:03:10 följande:
    Tittar på de gamla avsnitten nu.. Stör mig något fruktansvärt på Malou Stellas mamma! MS vill flytta hemifrån och mamman säger bara hela tiden att hon inte kommer klara av det och han är så otålig för att hon är ung etc.. Snacka om att trycka ner tjejen..
    Tycker att det är mammans fel att hon får hjälpa ms med allting! Hon tor väl att hon inte kan nåt själv!
  • emmgus

Jag har då inte dsett några anväda sig av lustgas i Danmark va jag kan minnas, men vet inte :)

• längtar och väntar
    emmgus skrev 2010-05-24 10:13:50 följande:
    Jag har då inte dsett några anväda sig av lustgas i Danmark va jag kan minnas, men vet inte :)
    Tur att man inte ska föda där då! Jag vill klara mig på lustgas, vill helst inte ha epidural, men i Danmark verkar alla ta epidural
  • Zeppa

Låter jobbigt att inte ha lustgas... Tack vare den så vart det ju en riktig häftig upplevelse att föda barn {#lang_emotions_wink}

mamma hampus skrev 2010-05-24 09:51:59 följande:
    Ville bara påmina er om att det börjar 16.50 idag
    Har redan satt boxern på inspelning! {#lang_emotions_smile}
  • sasssyy

Lustgasen funkade inte alls på mig kan jag säga.. jag blev helt knockad.. tog inte bort smärtan för fem öre och gjorde mig väldigt väldigt "full"..inte så jag fnissade eller mådde bra utan ungefär som man gör när man supit för mycket och ligger o spyr i ett hörn

Däremot.. fick jag syrgas.. och den gjorde mig både "nyktrare" och tog bort den ytligaste smärtan och gav mig enorm kraft..fortsatte att andas syrgas en stund efter förlossningen och kände mig jättepigg och frässch ganska direkt efteråt.. andades även syrgas under tiden jag blev sydd (hade spruckit ganska illa och är nålrädd så det var inte roligt men syrgasen underlättade)

Svar på tråden Unga mödrar Danmark