Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

Unga mödrar Danmark

sasssyy skrev 2010-05-10 17:45:40 följande:
    jag måste säga att JAG blir impad  impad av henne i detta.. jag vet hur det var med min son när han skulle vänjas med egen säng.. herrejävlar vad jag slet och det var många många sånna kvällar här hemma och flera av dem gav vi upp... exet gick direkt o hämtade pojken för att vi skulle få sova... så jag tycker hon är duktig...
    Ja dom kan va envisa dom små jävlarna
    Modesty Blaise skrev 2010-05-10 17:46:02 följande:
    Men han fick ju en tröja med bilar på! Och om hon hade haft råd hade han faktiskt fått en jacka med!
  • AmandaBrun
    Orion87 skrev 2010-05-10 17:47:49 följande:
    ja själva magen syftade inte jag på, utan det var från midjan och ner. men det kan ju vara byxorna som gör det.
    Hon gillar visst de där harems byxorna....kanske inte så smickrande men men
  • AmandaBrun
    Modesty Blaise skrev 2010-05-10 17:52:35 följande:
    Sorry! Jag är ironisk Jag håller med till punkt o pricka att det finns en del saker som känns sådär när det gäller M-S "mammakunskap"

La ni förresten märke till dagens hårfärg med en käck ljus slinga
  • AmandaBrun
    Modesty Blaise skrev 2010-05-10 17:55:16 följande:
    Oroligt med meningit.
    Ja. Du kanske inte sett innan?  Han va jättedålig!
  • AmandaBrun
    sasssyy skrev 2010-05-10 17:57:38 följande:
    men jag tycker personligen att det ena utesluter inte det andra.. pojken är verkligen jätteenvis och han har även två mammor... mamma som säger en sak och mormor säger en annan vilket gör att hans trots förmodligen kommer att bli överjävligt.... att hon vill klä honom fint har väl eg inte med hur hon bemöter hans trots.. tycker hon fixar det (till min stora förvåning) bättre än många mammor i min ålder (35+) Jag bara undrar hur DU skulle ha gjort i den situationen.. för kom inte och säg att dina barn aldrig har trotsat... om du har några.. trots är faktiskt rent psykologiskt ett sundhetstecken från ett barn som testar gränser och som utvecklas och ett barn, vid den tiden på kvällen.. hur lätt är det inte att bara säga godnatt och lägga honom i ens egen säng.. men när han kliver UPP från sin säng och går ut så är det inte så lätt... Hon gör helt rätt om man ser till psykologiska råd, att hon sätter sig o pratar i telefon eller vid dator och därmed ignorerar honom och bara bär in honom till sin egen säng, försöker att locka med att vovven får sova där som sällskap....mycket bra gjort
    Vi kan väl alla vara överens om att Tino är en supergullig liten kille som med all rätt är väldigt förvirrad.
  • AmandaBrun
    Modesty Blaise skrev 2010-05-10 17:58:56 följande:
    Phew! Jag trodde du var allvarlig. Tänkte nästan hoppa ur tråden och sluta se på dessa mödrarna.
    Ha ha! Nej stanna för guds skull.

The more the merrier
  • AmandaBrun
    sasssyy skrev 2010-05-10 18:00:09 följande:
    Håller med dig.. jag vet att min sambo satt intill vid det avsnittet och både han och jag tappade hakan.. liksom HALLÅ!?!? Den förra soffan såg nästan exakt likadan ut dessutom... Barnet hade hon nog inget val..eftersom hon var så långt gången usch att skoja om sånt men ändå.. Och så har hon ju de där små råttorna (hundarna) helt plötsligt köpte hon en tredje liksom men den kunde hon inte ha kvar upptäckte hon, de är ju inte billiga direkt heller, i drift kanske men inte i inköp...
    Asså när hon inhandlade den där tredje hunden var jag nästan på väg att leta upp hennes telefon nummer för ett allvarligt snack....
  • AmandaBrun
    Modesty Blaise skrev 2010-05-10 18:07:34 följande:
    Jo, jag har sett något avsnitt tidigare. Fast jag har för mig att det var norska tjejer då. Jag kan ha fel. De var kanske danska. Minns en liten söt tjej om var ihop med en ung kille, de blev anmälda till sociala myndigheter. Handlade om att de lät sonen se på tv medan han åt bland annat. Ja, jag minns inte så noga.  Intressant program dock. Unga har till vissa delar andra problem än oss äldre. Eller de adresserar dem annorlunda. Samtidigt finns det förstås jättemycket som är bra med yngre föräldrar också.
    Det va nog Nagel-Christina

Ja men man måste ju förstå att dom inte visar unga mödrar vars liv fungerar och flyter utan problem, det gör ju inte bra TV.

Finns massa ansvarsfulla och vettiga unga föräldrar.

Även i Danmark!
  • AmandaBrun
    Arentorpbebis skrev 2010-05-10 18:08:25 följande:
    Roligt att se camilla igen Men mindre roligt att se "Haru skitit på dig byxorna"  Haaaatar sånna Men men Tänkte på att de gick runt i sina studentmössor, gör man så i danmark här har man väl bara understudentfirandet å sen åker den in i garderoben
    Ja vare vi som diskutera dom sist vid säsongsavslutningen??

Hade hon inte ett par orangea då? {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Unga mödrar Danmark