Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

Unga mödrar Danmark

pingstlilja skrev 2010-05-10 18:11:39 följande:
    (hoppar också in i denna tråden) Såg ni inte när hon gick upp på taket för att rastade små hundarna?? På TAKET, hoppas verkligen ingen gör det på våra hyreshus.
    Jo ha ha. Kanske va närmast?

Om det regnar kan hon ju inte gå så långt, hon har ju inte skor till det....
    GulligaSurre skrev 2010-05-10 18:12:52 följande:
    jo, sen hade hon väl ett par vita med röda ränder på också, såg ut som en polkagris^^
    Dom tror jag fan att jag missat helt {#lang_emotions_ghost}
  • AmandaBrun
    Arentorpbebis skrev 2010-05-10 18:17:01 följande:
    japp de vare   Jag verkligen spyr av dessa byxor Är glad att det inte blev någon långlivad trend
    OT men fin voffe du har!
  • AmandaBrun
    Arentorpbebis skrev 2010-05-10 18:20:19 följande:
    Tackar Min lilla Dixy på 8månader
    Typ Schäfer....Siberian........nått?
  • AmandaBrun
    Arentorpbebis skrev 2010-05-10 18:23:12 följande:
    blandis med mest schäfer å en liten gnutta labrador och border collie
    Hm. Valla valla valla varär alla ingen får försvinna .....springaspringaspriiinga.

Å en hare. Den äter jag upp.

?
  • AmandaBrun
    Arentorpbebis skrev 2010-05-10 18:29:29 följande:
    Näe vallningen har vi inte sett tecken på...än men spring i bena det har hon Å nån hare de har hon inte sett än (vad jag vet ) tror hon snarare hade lagt sig på rygg framför haren å velat att haren skulle leka med henne Hon e sån liksom Näe nu ska inte detta bli hundtråd Sorry! Nu ska jag ut å gunga med min lille tös så hon blir redigt trött, så vi slipper nattningar som Ms hade
    Ah! Den klassiska Gung-metoden
  • AmandaBrun
    Nyfiken gul skrev 2010-05-10 20:16:43 följande:
    Lite reflektioner över dagens avsnitt: Jag vet precis hur illa man kan må av en graviditet och även om man inte kräks under dagen så mår man ändå ruuuuuskigt illa så jag förstår Stine som inte klev ur soffan. MEN jag tycker ändå att man faktiskt borde göra något åt sitt illamående, det finns ju massa hjälp att få om man har såna problem och jag får bara en lustig tanke att Stine emellanåt vill beklaga sig lite här och var över lite diverse saker och att må illa verkar vara en sån sak man gärna häver ur sig lite extra mycket av.. gillar Stine men jag retar mig ändå på henne.. ÅH vad härligt att se Camilla igen!!! Det händer alltid något kring henne som gör att man skrattar gott, hon bjuder på sig själv. Jag menar hur mågna skulle ärligt erkänna inför miljoner tv-tittare att man har noll koll på bilar och startkablar? ME LIKE!!! Åh hjärtat blöder för den lilla sjuka pojken... hoppas han mår bättre snart.. M-S ja.... jag har också kämpat med trotsiga barn och jag tycker faktiskt att hon gör så gott hon kan för en i hennes ålder och i hennes sits. Det är väldigt lätt för oss äldre flerbarnsföräldrar här i tråden att sitta och döma o kritisera men jag undrar bara stillsamt hur många av oss som visste allt från början med sina barn? Övning ger färdighet som sagt var och M-s har tyvärr inte fått rätt start, hon har klarat det bättre om inte hon haft sin mamma i hasorna hela tiden.. Hoppas det går bättre för henne i framtiden! Söt liten tjej som Inge fick.. Ska bli kul att följa henne men sorgligt att hon inte har kontakt med sin mamma i den utsträckning hon skulle behöva. Tur att hon har sin styvmamma iaf. Åh så ska det bli kul att följa Hanna igen från förra säsongen!!
    Ja visst är Camilla en frisk fläkt!

Hon har så gött skratt
  • AmandaBrun
    jj81 skrev 2010-05-11 09:21:58 följande:
    Åh, har det börjat igen. Har jag helt missat. Lite OT men blev så full i skratt när jag läste t.s info om alla mödrar. "*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten"

Vad gäller M-S och hennes mor. Hennes mamma fick ju ta hela ansvaret för Tino en lågt tid från början så att ungen ser mormor som sin mamma är inte konstigt.

Men om nu M-S vill ta över rollen som mamma så ska ju självklart hennes regler gälla, även om jag faktiskt håller med mormor om att alla andra ju inte kan sitta och trycka kakor och sen säga nej till lilla Tino.

Men dom har satt sig lite i en rävsax båda två och stackars Tino får lida av det.
  • AmandaBrun
    Isanje skrev 2010-05-11 09:55:42 följande:
    hade Stella varit äldre så kanske inte tantan hade varit så på Stella hela tiden... Ja fy fan om min morsa hade kommit och gjort så med mina barn,trampatöver mina regler... håhå de hade hon fått veta att det är sista gången hon gör de.
    Ja fast då har väl inte din mor haft huvudansvaret över dina barn de första åren heller?
  • AmandaBrun
    sasssyy skrev 2010-05-11 10:05:54 följande:
    Sen är det ju så att MS mamma har TAGIT ansvaret... MS är ung mamma och vet kanske inte alltid hur hon ska tackla saker... mamman har klart och tydligt inte låtit MS försöka på egen hand utan har tagit över och gjort på sitt vis... vilket gjort MS till "handikappad" i sitt föräldraskap. Tycker som någon sa att MS visar en mognad nu och försöker stå på egna ben och sköta sig själv men med en mamma som hänger i hasorna hela tiden är det svårt..eller har ni glömt när mamman varit o plastikopererat sig hur dåååålig hon var och krävde att MS skulle vara där och laga mat åt henne. herregud hon hade inte gjort en hjärtoperation utan en ansiktslyftning och hon var rätt så duktig på att skuldbelägga MS för att hon inte kom direkt.... Jag menar.. det är en mamma som är väldigt lik min mamma...klarar sig inte själv men räknar med att hon ska vara familjens överhuvud. Att hon lägger sig i och tar över Tinos uppfostran är nog minst lika mycket för att hon själv inte ska bli lämnad ensam.
    Ja M-S lät ju sin mamma ta ansvaret då hon tyckte att det här med barn va halvkul egentligen. Då borde kanske Mormor varit hård och sagt NEJ du ska ta hand om ditt eget barn, men jag kan på ett sätt också förstå att hon gick in och tog hand om Tino...

Jag tycker det är svårt att egentligen skylla på bara en av dem i denna situation.
  • AmandaBrun

Tyckte väl att Benno såg lite halvroad ut över hela situationen. Med all rätt iofs......

Svar på tråden Unga mödrar Danmark