• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Missy M

Ingen som tänkte på att hon som vill bli modell (namn?) tappade dotterns napp mitt på gatan och utan att ens försöka få bort eventuella bakterier eller skräp satte den tillbaks i dotterns mun Kräks

BF 14 april
  • Xtina
    Missy M skrev 2010-06-02 19:46:39 följande:
    Ingen som tänkte på att hon som vill bli modell (namn?) tappade dotterns napp mitt på gatan och utan att ens försöka få bort eventuella bakterier eller skräp satte den tillbaks i dotterns mun Kräks
    Ja så kan det va, inte lätt att vara vare sig barn eller ung mamma kan jag tänka. Hon kom väl på sig själv kanske eller så kanske hon gör det en dag. Vem vet?
    kritik tar jag med en nypa salt, limebit och en STOR flaska tequila
  • Tottelina
    Jag reagerade nog mest på att hon försökte bli modell! Ja och att hon tyckte det var lämpligt att stå och gapa svin i telefonen när dotterns pappa ringde och visade ett intresse för barnet, samt lät ungen springa runt som en tok på den där traffikerade gågatan eller vad det var...
    ٩๏̯͡๏)۶
  • Missy M
    Tottelina skrev 2010-06-02 20:01:51 följande:
    Jag reagerade nog mest på att hon försökte bli modell! Ja och att hon tyckte det var lämpligt att stå och gapa svin i telefonen när dotterns pappa ringde och visade ett intresse för barnet, samt lät ungen springa runt som en tok på den där traffikerade gågatan eller vad det var...
    joo tänkte på det med hennes praktik, det verkar finnas en anledning till att hon inte lyckats få ett jobb om hon inte ens kan komma överens med chefen och blir sparkad, det lär inte se så bra ut på pappret... Jo det med dotterns pappa tyckte jag inte hon verkade sköta så fint nu när han verkade vilja ta kontakt så säger hon bara att han ska skärpa sig, kanske hon som borde skärpa sig?! Men som vanligt finns det säkert mer information som vi aldrig får veta...
    BF 14 april
  • Elins mamma 2010

jag reagerade också på det. Om jag minns rätt så torkade hon av den lite på sina byxor men det tar väl knappast bort all skit (bokstavligt talat??) som hamnade på den..

TJag tänkte också på det där att hon kallade dotterns pappa för svin när dottern var precis bredvid. Dottern visste ju dessutom vem mamman pratade med för människan sa ju "det är pappa" innan hon svarade..

BF 100904 - Längtar!
  • Elins mamma 2010

speaker-rösten lät lite ironisk idag tyckte jag när hon berättade om vilka Peter varit tillsammans med och avslutade med att "nu är det Katerina som är den utvalda.."

BF 100904 - Längtar!
  • Anemia
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-02 21:01:16 följande:
    speaker-rösten lät lite ironisk idag tyckte jag när hon berättade om vilka Peter varit tillsammans med och avslutade med att "nu är det Katerina som är den utvalda.."
    med all rätt!!
  • Xtina
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-02 21:07:07 följande:
    hehe ja..
    Ja han har ju liksom dragit över 3 st av dom redan nu kanske han kommer att gå tillbaka till Lukas mamma igen(???) En tanke. Jag menar Katerina hon flippade ju på sitt ex för att han enligt henne var ute för mycket och för att han drack öl till maten(!) - Vi vet ju ingenting, men va man kan se angående Peter så är han en jäkla slapptask jag menar kolla på hans förra förhållande de sas ju att det höll i ett halvår hallå du trodde det mer eller mindre var 3 avsnitt eller nått *asg* - Han hade synpunkter på att hans ex bara sa till Lukas hela tiden det kanske inte är så konstigt med tanke på vad som är fångat på film att han försökte strypa Cody med en leksaksorm och sånt(!) Men han och Christina hade ju också ett jäkla förhållande, dom drog med Lukas när han var spädbarn till bowlinghallen, höll aldrig på hans rutiner, åt alltid med tvn på så att Lukas var okoncentrerad inte konstigt att kommunen granskade dom. Det blev dom ju tillsagda också att ingen tv på när ni ska äta, och att dom skulle hålla på hans rutiner. Ett barn måste ju ha rutiner annars blir det ju kaos.
    kritik tar jag med en nypa salt, limebit och en STOR flaska tequila
  • plingplong
    bara lilla jag skrev 2010-06-02 18:37:00 följande:
    ja jag fattar inte att dom kan lämna barnen framför tvn sådär.. helt sjukt..

Men nej jag tycker fortfarande inte att hannah är en bra mamma åt hennes flicka.. Jag ser bara påtvingade pussar och påtvingad kärlek eller vad man ska säga.. ett spel för galleriet så att säga.. och att hon säger "för i helvete ska man inte få äta i fred" när hennes dotter vaknar under middagen ja vad tror hon? jag fick inte äta en hel måltid ostört innan m,in son blev typ halvåret.. återkommer btw skvaller om michelle och nadja i spoilern för den som är intresserad :D
    I ett avsnitt tidigare i veckan, när vi fick se när hon kom till mödrahemmet, då satt hon ju och ammade och skulle sen lägga ner Cecilya i vaggan, då svor hon också åt henne, lite tyst sa hon "Men sov då för fan" eller nått sånt.....
    Visst kan man bli frustrerad och säkert var det en pressad situation just då men jag tycker ändå inte att man svär så åt sin bebis...
    Och om man nu ska visa sig från sin bästa sida på mödrahemmet, varför då be om hjälp av kvinnan som jobbar där hela tiden?
Svar på tråden Unga mödrar Danmark